Horloge afdoen Security Check?

Ik moest mijn week oude Zenith gisteren ook afdoen bij de security check in Turkije en apart in een bak gelegd. Zag vervolgens dat mijn horloge van de ene kant naar de andere kant werd geslingerd door de flappen die aan het einde van dat apparaat zitten :roll_eyes:.

1 like

Ze hebben toch personeels tekort😂 denk dat je gewoon prima kunt doorlopen.

3 likes

Dat is toch zo’n stoer horloge voor piloten? Piloten petje op, rolkoffertje achter je aan en lief zwaaien, mag je zo doorlopen.

9 likes

Als ik een horloge om heb waarvan ik de anti-magnetische eigenschappen niet ken zal ik hem aan een beveiliger afgeven of door de röntgen scanner laten gaan in de handbaggage, maar niet door de ouderwetse metaaldetector doen.

Amen.

Merk op dat er een verschil is tussen metaaldetectie-poorten van oude snit en de nieuwe microgolf-scanners, de röntgen-scanners voor de bagage en tot slot nog de ionen-scanners met het doekje voor de spectrometer. Het verschilt per controle en vliegveld.

:point_up_2:

Het zijn net mensen, die beveiligers. Als je ze beleefd een vraag stelt kun je er goed mee praten. :slight_smile:

1 like

Ik heb een keer een neppert gekocht in Bodrum en toen ze mij bij de douane vroegen om het bonnetje, zei ik maar dat het een echte was omdat ik bang was voor een boete, en toen kon ik 2000 euro btw aftikken.

Dus dat is geen aanrader.

11 likes

dan neem ik aan dat je dat niet gedaan hebt en die nepperd daar hebt laten liggen?

8 likes

Afgelopen weken paar keer gevlogen (binnen Europa). Meestal niet afdoen, soms vragen ze het wel. En zoja, gewoon in de bak.

Er zitten al best wat deskdivers op, dus knappe jongen die durft te beweren dat ik een nieuw horloge het land binnen durf te smokkelen hahahahahaha

1 like

Cash afgetikt en snel weer doorgelopen. Nooit meer aan teruggedacht. Tot ik dit topic zag dus.

2 likes

Gewoon thuis laten en doe je Seiko om.

5 likes

Ik moest lachen. De boete was lager geweest, vermoed ik, als je er al eentje had gekregen. Kan ook zijn dat ze 'm in zouden nemen zonder boete, kan zelfs zijn dat ze je door hadden laten lopen. :slight_smile:

2 likes

ohjee. cash ook:-). die douane meneer had een mooie maand

6 likes

Heb jij wel eens een Turkse gevangenis van binnen gezien? Ik ook niet en dat wil ik graag zo houden.

2 likes

Ach, het was ook cash binnengekomen. :wink:

3 likes

Nee. Maar of je daar terecht was gekomen is maar zeer de vraag. Ik was voor de “my good man, I bought it on the beach from one of your splendid countrymen” gegaan en had wel gezien waar het schip strandt.

2000 ballen, daar kan red me nog wel een nachtje voor lenen, zeg maar.

4 likes

:bread::orangutan:

8 likes

Maar je had hem ook in Turkije gekocht toch? Ik dacht dat dit soort dingen niet bij uitvoer- maar pas bij invoer gecontroleerd werden.

4 likes

Niet vergeten weer uit het bakje te halen, helemaal met vertragingen die er op dit moment zijn zal het je verbazen hoeveel cognitieve capaciteit er op dit moment wordt besteedt aan het nog net halen van de vlucht.

1 like

Daarom zou ik voor alles wat binnen 24 uur met trein of auto te doen is misschien wel een alternatief overwegen. :slight_smile:

Beter voor de bloeddruk, heb je ook geen security.

3 likes

4IobJd-q_400x400

49 likes

Beschaafde mensen reizen met de trein joh, vooral de nachttrein.

4 likes