Horloge afdoen Security Check?

Ik maak er even een poll van voor je.
Kunnen de HFers met je meedoen.

• Things that never happened
  • Things that never happened maar een ander kleurtje.

0 stemmers

7 likes

Denk dat de douane meer vragen zou hebben over de 2k in cash die je bij je hebt dan een nepperd in je koffer of om je pols.

2 likes

2k cach opzak is toch niet extreem als je op vakantie gaat of terugkomt? Stel je pas werkt niet heb je altijd geld.

1 like

Inbeslagname niet gemeld.

1 like

Onder werktijd?

3 likes

Schaal 11 mijn beste. Dan moet je soms bijklussen aan de deur van de locale dancing.

4 likes

Ik stop mijn horloge in de pouch en in de laptoptas vlak voor controle, nooit 1 seconde stress over zoiets onzinnigs als een horloge gehad op een vliegveld. Ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen ‘zakelijk’ vlieg en ik dus nooit naar ‘Wokkie-Wokkie’ landen ga…

9 likes

Amen. Schiphol is al geen pretje maar Eindhoven…. Brrrrr

Nachttrein, lekker zo luxe mogelijke couchette, heerlijk!

3 likes

Overigens wel een legitieme vraag! :+1:t3:
Weer eens wat anders dan al die topics over wachtlijsten of “toon je horloge met een zak patat”-topics

1 like

Ik heb altijd een paar honderd euro cash mee (voor noodgevallen) maar 2k heb je alleen mee als het ook cash ‘binnenkomt’ :wink::+1:

2 likes

En het milieu :blush:

1 like

Zolang het niet boven de 10K komt is er niemand die ook maar met z’n ogen knippert.

Wat op het eind van de rit beter is voor iedereens bloeddruk.

Maar altijd beter vliegen dan een cruise, moet je maar denken. Om zo veel uiteenlopende redenen, nu ik er bij nadenk.

3 likes

Deze zal ik even pollen:

Cash mee op reis:
  • Ongeveer 2k of meer
  • Minder dan 2k

0 stemmers

1 like
  • Trein
  • Vliegen

0 stemmers

1 like

En dan een nepper kopen en weer 2K aftikken voor de boete. Tuurlijk! :lying_face:

5 likes

Ik denk omdat wij in Nederland zo gewend zijn aan het betalen met onze bankpas het komt dat het veel lijkt. Maar als ik op vakantie ga waar de valuta hoger uitvalt dan het betalen met bankpas/creditcard neem ik het cach mee. En nee daar hoef je geen crimineel voor te zijn om bij een geldmaat je geld uit de muur te trekken.

3 likes

cache

4 likes

:joy:

2 likes

De Turkse douane vroeg je bij vertrek om een bonnetje van een in Turkije gekocht horloge? Bijzonder. Bij uitvoer kun je de BTW terug vragen dus…

3 likes

Ik denk dat mijn horloge het minste probleem is bij een security check…:thinking:

28 likes