Zo zuur. Boomer zeker?
Doe 'm altijd in m’n broekzak. M’n broek doe ik uit en in 't bakje. Nog nooit gestolen…
Hangt van vliegveld/soort scan af:
Dat was een dure les …
Yep SOK! zo doe ik het ook altijd
Nogal wiedes, je broek zal ook wel onzichtbaar zijn #theinvisibleman
Nederland is niet echt een cash land nee, Duitsland bijvoorbeeld veel meer. Ik heb op vakantie altijd genoeg bij voor nood, met het hele gezin is dat dus wat meer dan als je alleen vliegt. Ik vind 2000 dan ook niet extreem veel afhankelijk van de situatie, snap ook niet dat er meteen gedaan wordt of je drugshandelaar bent ofzo. Je kan toch gewoon geld opnemen bij de bank. Vorig jaar deed ik €1500 wisselen in de lokale valuta, de cassiere vond het erg veel voor een vakantie en keek me erg vragend aan…
Maar op de vraag: op schiphol kun je tegenwoordig je horloge omhouden, op veel andere vliegvelden nog niet dan gooi ik hem in het bakje bij de rest. En als je je daar zorgen om maakt adviseer ik een minder duur exemplaar te dragen.
Ik vind 2k voor nood best veel.
Ja maar je zal maar betrapt worden met een nepper en je moet 2k aan btw aftikken!
Dan is het handig ja
Lekker thuis laten.
Ligt een beetje aan de duur van de vakantie en het gezelschap toch? 2000 vind ik ook redelijk wat, maar toch niet verdacht veel hoor. Ik wil gewoon een taxi kunnen betalen, of een paar hotelovernachtingen of een automonteur bijvoorbeeld… Uiteraard kan dat allemaal met een creditcard, dat doe ik ook, maar toch heb ik dan wat contanten bij.
Ik hoop maar dat het allemaal goed gegaan is met de Breitling. Hou ons op de hoogte!
Ik vind het ook niet verdacht. Ik heb alleen in NL nooit cash op zak en in het buitenland ook eigenlijk nooit. Ligt een beetje aan waar je heen gaat, in de US heb ik wel wat cash bij maar in de EU …
Altijd wel credit card bij.
Ik moet meteen weer denken aan België. Zo dichtbij maar een hele andere cultuur wat betreft betalen. Heel veel winkels die daar alleen cash accepteren. Natuurlijk wel vooral winkels waarbij er kleinere betalingen worden gedaan zoals bij een frietkot. Maar ik vind het wel opvallend omdat je in Nederland vrijwel overal kan pinnen, inclusief op de markt.
Zou het te maken hebben met de volkssport van Belgen m.b.t. belastingen?
Duitsland is ook een cash land…
Maar NL is dat absoluut niet inderdaad.
Net voor de gein even gekeken. In de afgelopen anderhalf jaar niet contand geld uit de muur gehaald
Dat denk ik niet, ik denk dat wij erg veel vertrouwen in onze bank en de overheid hebben, en ze wellicht in andere landen wat meer argwaan hebben en graag wat controle over de eigen centen. Overigens kun je ook in NL en Belgie echt wel voordeel uit cash halen. Ik heb een keer bijna een vlucht gemist omdat de trein meer dan twee uur vertraging had, de taxichaffeur wou 350 om me naar Brussel te rijden. Ik ben weggelopen en met €150 in de hand terug gegaan. Daar heeft ie me voor gebracht. Met pinpas had ik mooi 350 kunnen aftikken.
Duitsland en België lopen gewoon achter in dat opzicht. Mobiele netwerken zijn daar ook veel minder. 4G is nog niet eens landelijk dekkend.
In Polen b.v. kun je echt overal pinnen en contactloos betalen.
België loopt wel op meer punten achter.