Horloge afdoen Security Check?

Kwam donderdag van Griekenland naar Eindhoven, in Griekenland vroegen ze om mijn Rolex in het bakje te leggen wat ik vriendelijk maar kordaat heb geweigerd.
Na een woordje uitleg waarom niet was het geen enkel probleem om rond de pols te blijven.
Ik doe NOOIT mijn uurwerk uit en vlieg een 5 tal keren per jaar naar verschillende Europese bestemmingen.
Was trouwens de eerste keer dat ze vroegen om het uurwerk af te doen.

1 like

Wat zei je? Sorry maar deze Rollie gaat niet in je skere plastic bak?

3 likes

Ben benieuwd naar die uitleg.

1 like

Zouden hier de rijen bij Schiphol door veroorzaakt worden? Als die HFers die hun horloge niet af willen doen en een discussie aangaan? :thinking::joy:

Ik flikker het ding altijd in een bakkie. Je gaat toch niet je mooiste horloge(s) meenemen op vakantie? En anders gewoon in de handbagage. :man_shrugging:

4 likes

Dit uurwerk is gevoelig voor magnetisme en andere stralingen dus gaat het niet door een X-ray machine, bleek voldoende te zijn :wink:

2 likes

“Had u maar een Milgauss moeten kopen. Next!”

1 like

Ik weet niet welke winkels je hier frequenteert maar ik kan me geen enkele indenken die cash only is. Al 10+ jaar niet meer eigenlijk. Covid heeft dat al helemaal de kop ingedrukt natuurlijk.

Dat klinkt dan wel weer aannemelijk. :grin:

2 likes

Ga hier maar eens een pizza halen dan, die hebben geen pin automaat hoor. Sinds een paar jaar kun je wel overmaken per bank, heel modern :rofl: En ja ik woon in een grote stad…

:rofl:.

Oldschool.

:joy: Da’s wel een heel slechte smoes. En vervolgens vrolijk door de metaaldetector lopen.

M’n pashouder gooi ik ook op elk vliegveld in zo’n bak. Pasjes hebben al die gevaarlijke straling altijd overleefd, en m’n horloges ook trouwens.

Hier wel. Als je nog zo ouderwets bent dat je geen app betaling doet bij bestellen, komen ze gewoon met een 4G apparaatje. Contactloos. Hangt wat af van hoe goed de pizzazaak met zn tijd mee is. :man_shrugging:t2:

Maar dat had ik toch al gezegd? In de zin daaronder.

Ik maak ook geen grap he. Ik heb al meermaals een bordje in België gezien met “Cash Only”. Is ook niet erg hoor.

Gewoon doorslikken dat is het beste

images (2)

Werkt wel :rofl:

1 like

Moet zeggen dat ik daar wisselende ervaringen mee heb, de ene keer moet die af en de andere keer mag je hem om houden. Dus je weet het maar nooit. Neem altijd tussen de 2 en 3 k mee, stel dat je pas het niet doet dan heb je toch een probleem. Als ik hem af moet doen, sta ik gelijk achter de band als mijn bak tevoorschijn komt.

In Duitsland staat er niet eens een bordje, daar kijken ze je gewoon verongelijkt aan als je geen cash blijkt te hebben. In de grote steden ook zelfs. Achterlijk land!

Met vijf keer zoveel inwoners en een economie die zes keer zo groot is. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik vind het toch wel bijzonder dat men het vooral heeft over €2000 cache. Ik vind het vreemder dat een horlogeliefhebber, daar ga ik vanuit vanwege het lidmaatschap op dit forum, een nephorloge koopt. En dat als oud koddebeier ook nog. Ach…

6 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Gouden tip Fred! Ga toevallig dinsdag naar Mallorca maar zal nog even 3k pinnen morgen.

1 like

Dat heb je helaas vaak niet in de hand. Als voor je iemand niet vlot door de scanner komt, ligt jouw bakkie al een tijdje aan de andere kant.
Gewoon omhouden (niets vragen ook) of in je jas doen.

1 like