Horloge afdoen Security Check?

Je gaat naar Mallorca, gewoon een hoop peseta’s meenemen :rofl:

Geloof mij, blijf er echt bij staan en anders krijgt die slome voor mij een schop onder de kont :wink:

Ik denk niet dat er iemand op HF is die dat nog doet.

8 likes

Eentje wel en dat ben ik :wink:

Als er Panarai op je horloge staat dan hoef je je niet zo druk te maken over de beslommeringen bij de security check. :sunglasses:

2 likes

:roll_eyes:

Inderdaad.

2 likes

Er is hoop. Ik heb daar gisteren een horloge gekocht, hoefde geen BTW bon te laten zien toen ik Nederland weer in reed, en betaalde zonder problemen met een daadwerkelijke credit card. Het moet niet gekker worden. Het was bijna plezierig.

1 like

Eens! Daar deugt niks van.

1 like

Ik weet het, ik was sarcastisch 🥹

Ik kan niet op vakantie, maar wilde toch ff weten hoe het voelt om op het >2k knopje te drukken. Was leuk, voelt prominent. Bedankt @ivar1!!

2 likes

Last van heimwee?

Hahaha, nou in ieder geval iemand blij gemaakt. Ik neem nooit cash mee eigenlijk, en tot nu toe ben ik altijd weer veilig thuis gekomen :man_shrugging:

2 likes

Ben ondertussen aangekomen in Ibiza en zal jullie vertellen hoe extreem zwaar de controle was(not) :joy:

Heb m’n Breitling omgelaten en de rest in n grijs bakje gelegd(secerid, sleutels, armband en n riem) toen door de hightech poortjes, hij piepte wel, vervolgens, een keer tijdens fouilleren over m’n trui geaaid en thats It!

Ik laat hem in het vervolg lekker om en zie wel wat er gebeurd, heb n foto van t bonnetje gemaakt om gezeur te voorkomen bij de douane.

Proost!!:sunglasses::ok_hand:

7 likes

Nee ijzeren long! Klinkt oncomfortabel maar sinds ze 'm bij m’n middel wat hoger hebben gemaakt gaat het prima :+1:

2 likes

Ik heb maar 40 vluchten erop zitten maar ik kan me niet heugen dat ik hem om mocht houden. Ik doe hem nu standaard af, ik heb een hekel aan van die eigenwijze, stoïcijnse dommige mannen die tot 5x teruggeroepen moeten worden om riem, sleutels, horloge, zonnebril en schoenen in het bakje te kwakken. Of die types die vol verbazing uitroepen dat ze vergeten waren die halve liter Cola, zakmes, en nagelknipper ff in de koffer te doen. :clown_face:
De rijen op Schiphol worden voor een groot deel veroorzaakt door dit type eigenwijze ‘Hollanders’. :face_vomiting:

7 likes

Dat zijn dezelfde mensen die 3 minuten spenderen in zo’n pinautomaat hokje. :joy:

2 likes

:rofl:

1 like

On topic: af doen, en bij voorkeur in de jaszak steken.

De rijen aan security waren pre-covid al lang genoeg.
Enkel de trouwring laat ik aan, op aanraden van security mensen die me zeiden dat dit mocht.

Zelf al tegengekomen dat je de ene week met schoenen zonder problemen door een gate gaat, en 2 weken later teruggestuurd wordt door diezelfde schoenen.

In de rij bij security prima. Als je er maar aan denkt om hem af te doen voor je naar de hotelbar gaat. :wink:

4 likes

Ik ben nog nooit gecontroleerd op mijn horloge bij het boarden.
Niet in NL en ook niet in het buitenland.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik als ik ga vliegen altijd een Citizen quartz draag.
Dat vinden ze waarschijnlijk peanuts en ook ter plaatse interesseert het geen bal.
Is ook geen best idee om in het buitenland te gaan flashen met een duur klokkie.

2 likes

Opvallende Pelicase als handbagage. Voordat je door een scanner moet (sowieso altijd “opt-out”) gaat alles wat ook maar enigszins een piep kan opleveren in de peli. (Ook tickets, paspoort, whatever) Vaak wil men wel in mijn peli neuzen, maar dat gebeurt dan alleen als je er zelf bijstaat.