Pictures or it never happened
Logisch. Na de heenreis weten ze hoe ze ruiken.
Wat een zeldzaam dom gelul in dit topic zeg! Bij uitgaande vluchten vragen om bonnetjes, cash betalen aan de douane… On topic: ik vlieg met enige regelmaat naar allerhande bestemmingen binnen en buiten de EU, altijd met horloges om. Meestal kan mag ik hem aanhouden, op Schiphol sowieso altijd. Op sommige luchthavens moet hij in het bakkie. En dan vind ik het de discussie niet waard en gaat ie in het bakkie, ongeacht wat ik draag die dag. Ter geruststelling; hij komt er tot nu toe ook steeds weer uit!
Je kunt ook naar Maastricht en Groningen rijden hoor.
Dat is in bepaalde landen wel het goedkoopst. Elke stap die je naar boven escaleert, gaat de prijs omhoog.
Ik weet nog een keer in Bolivia dat ik na 15 minuten herrie schoppen om een geconfisqueerde fles rum in de bagage eindelijk een woordje mocht wisselen met “El Commandante”. Ik kwam zonder portemonnee en met een paar los zittende voortanden weer naar buiten.
Iemand een samenvatting van dit topic? Er valt geen touw aan vast te knopen
Horloge af doen bij security ja/nee? En een hoop geløl
En met die fles rum driekwart in je… ach ja.
Iemand maakt zich druk over wat hij met zijn horloge moet op Eindhoven Airport.
Volgen een hoop sterke verhalen/kroegpraat plus dat sommige leden om een of andere reden duizenden euro’s cash meenemen op vakantie.
dat is natuurlijk voor in de striptent. lekker met die biljetten gooien richting Svetlana
I see what you did there.
Het ging hier over exportkosten van horloges, cash te betalen; Indianenverhalen. On topic, zoals je soms je laptop in je tas moet laten en hij er soms uit moet, zo mag je vaak je horloge en andere lijfsieraden gewoon aanhouden. Wanneer dit in het desbetreffende land niet zo is zullen ze dat aangeven, dan doe je hem uit. Alternatief is dat je niet vliegt, lijkt me ook onpraktisch.
Paar weken geleden in Italië (Pompeii naar Napels) een taxi genomen, fixed price gevraagd. € 70,- cash of € 75.- electronic. “In Italy we don’t like tax”…
Beetje cash is dus wel handig onderweg.
OT
Horloge doe ik altijd af. Hoe minder kans op piepen, hoe sneller door.
Hahaha, touché!
Ben net naar de States geweest. In Ned moest ik hem afdoen en in Seattle niet. Ook terug niet. Mijn twee pouches met 6 horloges werden ook ongemoeid gelaten in mijn normale bagage. Ik had voor de zekerheid wel wat gebruikte banden erop gezet. Ik ging heen met 3 horloges en terug met 6
Ik zou persoonlijk dit niet op een publiek forum openbaren.
Gelukkig heeft hij niet zijn volledige naam en woonplaats in zijn profiel staan.
But we do like to retire at 60 and have the rest of Europe pay our bills.
Een andere ervaring met de security had ik wel toen ik van Düsseldorf naar Barcelona vloog. En later onderweg bij diverse security checks tijdens embarking en op Rome voor de terugvlucht naar Düsseldorf.
Ondanks mijn grijns, hielden de security mensen steeds hun gezicht in de plooi. Maar zij hadden er natuurlijk geen weet van dat ik direct hieraan moest denken:
Terwijl ik deze:
niet eens bij me had. Dus ik dacht helemaal niet op te vallen (behalve door mijn knappe verschijning uiteraard).
Hoewel ik er wel aan had gedacht die tool van mijn sleutelbos te verwijderen, had ik iets anders vergeten uit m’n zak te halen, namelijk een bijzonder gevaarlijk lijkend object…
Ik gooide het in het bakje samen met alle andere rommel uit mijn broekzak. Voor Nederlanders in één opslag duidelijk wat het is, maar kennelijk is dat niet overal zo… ik werd wel even raar aangekeken toen ik toonde waartoe het ding in staat was…