Horloge apps op de iPad ?

hi, als ‘jonge’ watch enthousiast, was ik de Appstore aan het afstruinen naar horloge apps. Ik had het gevoel dat een iPad er zeer geschikt voor zou zijn om een watchmaking prog te hebben, met calibers, complicaties, animaties over hoe uurwerken werken. Iets moderner zeg maar dan de papieren horlogerie standaardwerken.

Maar kijk ik er overheen? Is dat er (nog) niet? Zouden dat soort apps te ‘complicated’ worden om voor een interessant bedrag te maken/verkopen?

klein beetje verbaasd was ik wel, maar misschien kan iemand uitleggen waarom ik iets heel lastigs zoek?

Bij Android zijn die er wel. En worden dan gebruikt door bezitters van smartwatches zoals de LG Urbane die ik heb. Zo is er bijvoorbeeld Watchmaker, waarmee je behalve dials voor je smartwatch ook schermen voor je smartphone (en Android tablet I presume) kunt maken.

Apple is daar helemaal niet in geinteresseerd. Die verkopen liever dials aan Apple watch bezitters via de Appstore, zodat ze daar een graantje van meepikken…

Dan voor je reactie Wil. Misschien heb ik mijn vraag niet helemaal duidelijk genoeg gesteld. Ik ben niet geïnteresseerd in Smart watch achting dingen, en volgens mij is die Watchmaker vooral lollig om zelf ‘watchfaces’ te maken voor je klok op je iPhone of Android….

het gaat me dan ook niet om Apple en hun interesse. Mij zou lijken dat iemand (een externe app bouwer zoals er duizenden zijn) daar een mooi project van kan maken. Rest dan natuurlijk WEL de vraag hoeveel liefhebbers van mechanica watches er (wereldwijd) zijn die geld neertellen voor zo’n app… tja….

Ik heb iets gevonden wat in de buurt komt van wat ik bedoel. Als je bij ETA gaat kijken (www.eta.ch) kun je naar de Dynamic Dictionary. Daar worden veel functies uitgelegd en voorzien van animaties. Alleen ben ik als ‘beginnend amateur’ dan ook nog eens geïnteresseerd in de basics van een mechanisch horloge. En dan liefst natuurlijk met uitleg van alle onderdelen die uiteindelijk het uurwerk maken en laten lopen. En dan modern, met animaties op een ipad (bijvoorbeeld)

1 like

Op die fiets. Zou inderdaad wel een app zijn waar animo voor is denk ik. Horloge freaks genoeg zeg maar.

Ik heb Watchville op mijn Ipad, bedoeld om de afwijking van mijn klokjes te meten maar er is ook nieuws op te lezen.

Hi, dank voor je bijdrage. Ja, ook die heb ik, en ook precies voor die doeleinden. Is echter ‘a far way from what I mean’ :smile: