Hoi!
Ik heb mijn twijfels over dit horloge. Het goud lijkt zwart/vies. Is dit omdat het geen echt goud is of kan het een andere oorzaak hebben? De rest lijkt wel te kloppen…
Hoi!
Ik heb mijn twijfels over dit horloge. Het goud lijkt zwart/vies. Is dit omdat het geen echt goud is of kan het een andere oorzaak hebben? De rest lijkt wel te kloppen…
Goud aan horloges is eigenlijk nooit 24 karaat. Er zitten dus ook andere metalen in en die kunnen voor verkleuring zorgen. Verkleuring wil dus niet per se zeggen dat het geen massief goud is.
Verkleuring komt vaak voor bij gouden Rolex modellen, dat zegt niks over de echtheid ervan.
Verder zouden goede foto’s wel helpen bij de beoordeling, dan specifiek goede foto’s van dial, band en kast engraving. Dan kunnen we er iets zinnigs over zeggen!
Bedankt voor jullie antwoord. Tot zover mijn kennis kennelijk! Hopelijk verduidelijkt dit mijn vraag.
Die caseback beloofd overigens niet veel goeds, ben geen enorme kenner, maar zo heb ik ze nog niet gezien…
Ik dacht te zien dat de caseback in orde was. Maar ook ik ben geen expert.
Reden is dat het horloge nog terug kan, en ik mijn geld terug kan krijgen indien nodig. 
Dat blijkt, want een Lady Datejust uit die periode heeft een gegraveerde caseback 
Ik zie zo op de foto’s niet direct iets vreemds, vind hem er ook mooi uitzien voor de leeftijd.
Het is mijn eerste horloge. Heb me een beetje ingelezen, en dacht dat van een gegraveerde caseback ook te hebben gelezen. Hij heeft wat gebruikssporen maar dat spreekt me juist wel aan.
Hebben jullie advies voor de rek in de band? Ik elk geval bedankt voor het mee kijken.
En dat zwart zijn polijstpasta resten
Kennelijk dan wel verstand van dames, maar niet van dameshorloges haha
Hahaha