Horloge band Ebel.

Ik ben bezig wat meer info te achterhalen over de Ebel van mijn oma. Vooral de 18k band vind ik erg mooi en zou ik graag wat meer over willen weten. Hopelijk weet een van jullie door welk bedrijf deze band is gemaakt.

1 like

Niemand een idee?

Heb je een foto van het uurwerk ?

1 like

Nee sorry, ga het laten opknappen voor mijn moeder, maar durf het zelf niet open te maken. Bang voor krassen.

Ben vooral benieuwd wat het teken boven de 750 codering betekend.

Hoe interpreteer jij het teken? ‘KLM’ ?

Ja de LM zie ik duidelijk. Maar die eerste letter geen idee.

Het enige dat ik weet is dat deze Ebel horloges zonder band uit CH kwamen en de gouden banden werden hier in NL aan de kast gesoldeerd.

1 like

Kijk dat is leuke info! Dankuwel

1 like

Ben al een hele tijd aan het Googelen maar heb echt geen idee. Ik probeer @Maurits te taggen, zag dat hij in een ander topic meer wist van goud stempels.

Vermoed dat het E*N stempel wat over de herkomst zegt (bij de * staat een logo wat me niet helemaal duidelijk is). Vervolgens zal dat KLM misschien iets over de maker van de band zeggen.

Vermoedt dat het horloge niet meer waard is dan de goudwaarde. Dat is vrijwel altijd het geval bij dameshorloges.

Superbedankt! Ja klopt, ook niet van plan om het te verkopen. Daar is het te mooi voor, en na een opknapbeurtje kan het er weer jaren tegen aan. Ik kan zelf ook weinig vinden. Uberhaupt over de geschiedenis van Ebel is bar weinig bekend. Dat is toch wel het mooie van merken zoals Longines. Die hebben een heel archief tot hun beschikking. Denk dat dat bij Ebel niet het geval is.

1 like

Er is heel veel bekend over de geschiedenis van Ebel, het was een groot merk in de jaren '80/'90.
Opgericht in 1911 door Eugene Blum en Alice Levy… EBEL : Eugene Blum Et Levy.
Het was in de jaren '90 zo groot dat er een samenwerking was met Cartier en bijvoorbeeld de Santos Galbee van Cartier werd in die tijd in de Ebel fabriek in la Chaux de Fonds geassembleerd.

3 likes

Ja klopt van Ebel in de jaren 80 en 90 is genoeg bekend. En was het een heel groot merk. Kijk maar naar Miami vice. Het was echt een marketing kanon toen, maar over de periode daarvoor. Dus grofweg 1911 tot eind 60 jaren. Kan ik helaas weinig vinden. Wellicht heb jij meer bronnen?

Het was in die periode inderdaad een vrij anoniem merk die horloges in de collectie had zoals het horloge van je moeder.
Ze hadden geen echte eigen lijnen.

1 like

Ik heb mijn dikke boek er op nagekeken maar ik kan helaas niets vindenwat er op lijkt

2 likes