Zoals al genoemd in mijn NA Topic, heb ik de SPB455 aangekocht ter ere van de geboorte van mijn dochter.
Onderdeel daarvan was het doel om de gesp te laten graveren. In dat topic sprak ik nog over Ernst Sanders. Helaas(?) heb ik hem nooit meer kunnen bereiken, en geen reactie gehad op mijn e-mail.
Verder zoeken bracht mij bij een aantal andere (Nederlandse) graveerders, maar mijn keuze viel op Jacqueline Jimmink. Zij beheerst een grote verscheidenheid aan authentieke en oorspronkelijke, eeuwenoude handgraveertechnieken. Na een prettig mailcontact over mijn idee en de prijs, stuur ik het horloge naar het eiland (Texel). Een definitief ontwerp volgt nav onderzoek naar het precieze materiaal van de band/gesp. Mijn dochter heet Abby en is geboren op 14 september jl. Vandaag, 2 weken later ontvang ik het geweldige resultaat:
interresant, dit heb ik nog niet eerder gezien op het forum. Gefeliciteerd met de aanwinst voor de speciale gelegenheid. Zouden meer mensen moeten doen. Iedereen koopt een horloge voor de gelegenheid maar een enkeling laat hem graveren bang dat het horloge dat toch nooit meer weggaat minder waard wordt. Vroeger deed iedereen dit, verjaardagtrouwdag etc, er zijn genoeg vintage te vinden met graveringen. Nu kan je de ambacht niet eens meer vinden.