Ik heb gezocht op het forum maar kon er niks specifieks over vinden. Ik ben benieuwd hoe jullie je horlogebandjes dragen en dan met name hoe ver jullie de staart van de band door de “keepers” laten komen. Los van hoe jullie het zelf dragen ben ik ook benieuwd “hoe het heurt”. Ik heb weer wat banden die ik wil bestellen maar ik worstel altijd met de maten… een voorbeeld van hoe ik het zelf goed vind zitten:
Ik ben geen horlogeband geleerde. Maar de foto lijkt mij prima (acceptabel)
Mag zelfs nog een maatje kleiner. Als ik mijn horloge naar mijn gezicht draai wil ik de flap sowieso niet zien aan de andere kant,
Als je bij @Skv kijkt zit de buckle net iets beter en komt de flap net mooier uit.
Ik heb vandaag een nieuwe strap binnen gekregen die voor mijn te lang is. Kleinste gaatje zit veel te los, terwijl ik 18.5cm polsen heb. Ga er een gaatje bij prikken, maar ben wel wat bang dat het uiteinde zichtbaar is aan de andere kant.
Dit vind ik zo raar dat ik vermoed dat je een productiefoutje hebt opgestuurd gekregen. Misschien dat je beter even kunt informeren bij de verkoper? Het lijkt me ook dat die liever geen abnormale banden opstuurt.
Privé verkoop geweest via HF. Ben nog aan het overwegen wat ik er nu mee ga doen. Wel of geen extra gaatje. Het lijkt inderdaad een XL band ofzo. Wel jammer, want hij is prachtig.
Ik heb al een oplossing bedacht. Ik heb een hol boortje besteld met een diameter van 1mm om extra gaatje er in te slaan. En op AliExpress een goudkleurige 16mm deployant gesp. Dan vouwt het lange deel van de band er onder en steekt er dus geen lang flapje uit.
edit
En de gesp weer afbesteld, want dat gaat er niet uitzien met een van de keepers aan de onderkant van de band die dan uitsteekt. Matig. Eerst maar eens aan het horloge hangen de komende week.
Ik heb vooral moeite om uberhaupt een stukje band over te hebben om in de keeper te steken.
Mijn pols is 20,5 a 21 cm. en dat is knap lastig bandjes zoeken.
Groet Martijn
Heb dat probleem ook. Las dit bericht pas net en zie dat het al oud is maar omdat ik altijd hetzelfde probleem heb en precies dezelfde polsmaat, leek het alsof ik hetzelf had ondertekent.
Bij deze dan alsnog.
Gr. Ronald
.