Horloge band pennen: GEEN push pin

Hi, ik heb gezocht maar vind het niet, niet hier en niet zomaar op het net. Mijn band zit deels in elkaar met massief stalen pennen met in het midden een soort lager busje. Wie heeft enig idee hoe die dingen heten en waar ik die kan kopen? Ik heb er 1 tussen zitten die krom is en lichtelijk versleten is. De band zit op een Certina DS Master (originele band)

Mannen, vrouwen, er zijn hier mensen die modden, die restaureren, die hele horloges bouwen zoals @stefanketelaars en @Arie_Kabaalstra …maar niemand die weet hoe die pinnen heten of waar je ze kunt kopen? Ebay en Alie staan vol met push-pins maar deze niet… Het horloge zit weer in elkaar, band is geschuurd, gepolijst en deels gesatineerd, nu nog in elkaar en die pinnen zijn het laatste… :disappointed_relieved:

Ik ken ze. Casio en seiko gebruikt ze ook wel eens. Ik meen me te herinneren dat @anon50762135EV hier veel last van had :smile:

Geen idee hoe ze heten

Pin en collar

Da’s lang geleden. Inmiddels ben ik expert. :sunglasses:

Dank voor je antwoord, maar daar zit de collar aan het eind van de pin om de pin vast te zetten…bij mij zit de bus in de middelste schakel en de pen loopt door de (bv rechtse) buiten schalm door de middelste met bus en dan door de (bv linkse) buitenste schalm. De pin is dan ook 1 dikte en klemt in de beide buitenste schalmen. Ik vind het juiste ook niet als ik op pin and collar for watch bracelet zoek, wel seiko filmpjes.

Bedoel je dit ?

https://www.cousinsuk.com/product/0100-to-0180mm-tubes-pins-swiss

2 likes

Kun je niet gewoon bij een aantal horloge shops pijlen of ze een extra link voor jouw Certina DS Master kunnen bestellen ?

Of misschien dat @Horloge24 kan helpen. Die heeft laatst voor mij een extra schakel kunnen bemachtigen voor mijn Tissot T Touch. Ben hem nog steeds erg dankbaar :blush:

Kijk, dat lijkt erop. ga ik me in verdiepen. Dankjewel! :+1:

Friederichs online kan je zeker helpen, maar op Ebay zijn ze goedkoper…Ik heb wellicht ook wat liggen als je de maat even doorgeeft.

Van dit type pen en busjes heb ik heel veel op voorraad.
Als de maatvoering bekend is kan ik hier zeker in helpen.

Laat maar even weten.

@capice en @Ronald , dank voor het aanbod, ik ga eens even kijken naar de maatvoering, maar mezelf kennende wil ik dan toch een assorti hebben om een beetje mee te pielen. Kan ik ook nog andere banden repareren.
Overigens was er een tijdje geleden iemand hier die zei dat hij allerlei banden repareerde, ik kan dat topic alleen niet meer vinden.