Horloge”banden” van hout, gespot in Maastricht!

Mooie presidential :grinning:


Lecker puh!! :smile:

2 likes

Maakt het enkel ‘spannender’ want de maker heeft het over “pockhout”. Blijkbaar inderdaad heel uniek. :wink:

1 like

Eigenlijk zou je zo’n houten band van dunne laagjes hout moeten maken .
Wanneer je die gebogen lijmt in een mal heb je een beresterke band !
Zo maken ze zelfs stoelen die enorm sterk zijn !
Uit massief , hoe mooi ook lijkt het me tamelijk fragiel .

Bestaan er eigenlijk “ horlogebanden “ van gelamineerd carbon fiber ?

Misschien past er deze wel aan de band?

4 likes

Dat dus.

Maar wat @Hieronimus zegt: Staal is zwaarder, leer zal zweteriger zijn.

Er was ook een merk wat die spullen aanbood op een Italiaanse website. Of ik dat aantrekkelijker vind… De band lijkt me “beter”, maar het blijft lelijk.

Uiteraard. Ledernichten unite! :slight_smile:

Ik heb er naar gekeken, maar ik zag niet hoe ik die tussen de lugs van m’n SARB033 moet krijgen.

Een negatieve mening kan zeer zinnig zijn. Ik heb hier niemand iets negatiefs zien zeggen wat geen hout snijdt. :joy:

2 likes

Daar sla je de spijker op zijn kop en geenszins de plank mis.

4 likes

Inderdaad een leuk concept. Over de prijs, volledig met de hand gemaakt? Daar kruipen uren in, heeft ook zo zijn kost. Misschien uitbesteden aan Oost Europese landen (Roemenië, waar prima houtbewerkers zitten) om de prijs te drukken. In de 300-500€ range zie ik ze wel verkopen. 700+, dan koop je iets anders. Bashen? Een negatieve reactie is snel geplaatst!

1 like

Het is niet zo dat de maker een halve centimeter is uitgeschoten. Die ruimte bij de aansluiting op de kast is nodig om de beide helften te laten “open scharnieren”. Als het helemaal strak zou passen was de samenstelling geheel rigide en had je niet eens een sluiting nodig. (Maar kon je hem nooit meer afdoen).
Mooi spul, pokhout. Maar niet als horlogeband wmb.

1 like

Dit dus. Hout buigt net wat minder dan leer :wink:

Voorop gesteld gaat het mij om de afwerking niet de ‘speling’.
Snap dat er ruimte moet zijn om de band iets te kunnen laten schanieren.

Nu is het horloge enkel aan de onderkant opgesloten doordat de maker een recht vlak heeft gemaakt tov de band in 90 graden.
Hij had bijvoorbeeld veel beter de de aansluiting/lijn van de kast kunnen volgen. Dus niet zoals aangeduid op de foto.

De uitsnede bij de lugs ziet er niet netjes uit, dat had gewoon veel netter gekund ipv een grove rechte lijn (die niet eens recht is). Dat voor een vanaf prijs van €650,-.

Enfin, mijn mening blijft onveranderd. Ik vind het te veel geld voor de getoonde kwaliteit.

4 likes

Absoluut.

1 like

Ok.

Ik begrijp wat je bedoelt.

Wat je hier precies bedoelt is niet helemaal helder.
Maar je hoeft je niet in bochten te wringen om het nader toe te lichten want ik ben het eens met:

En dan vooral de vormgeving, meer dan de afwerking imo.
Best nerdy, die horlogeliefhebbers :smile:

@Bidle : jij ouwe bashert! :grin:

Inderdaad de aansluiting en afwerking moeten beter.

Wel een gaaf concept , weer eens wat anders.

3 likes

Dat is mij ook opgevallen, bij het andere horloge lijkt het meer een samenhangend geheel. Wellicht is deze band niet specifiek voor deze horloge gemaakt. Uniek is het zeker.

Het is maar net waar je van hout.

4 likes

Tsja waar hout wordt gehakt daar vallen spaanders.

1 like

…and we’re off…

1 like

Leuk om al deze reacties te lezen. Het idee om een horlogeband van hout te maken, vind ik nog niet zo gek. Alleen de banden, die in deze topic te zien waren, konden mijn waardering niet krijgen. Dat moet toch mogelijk zijn om zo’ band beter af te werken en veel beter te laten aansluiten. Wie weet, is het binnenkort wel een modegrill.
Groet. Richard.

1 like

Dat is inderdaad een beroerde afwerking die niet op de lugs is afgestemd, het geeft een “universele” indruk, ala past altijd.

Gewoon lomp.

even wat anders
is dit geen fout hout?
want anno nu is dat toch echt iets waar ik me mee bezig houd alvorens iets te kopen.