Hij is weer af! super happy mee, bedankt iedereen voor de tips
Wel jammer dat het een te smal bandje is…
DStrap, Diaboliq, Sandra Visser. Maken allemaal geweldige custom made banden.
ja ben ik helemaal met je eens, ik had hem opgemeten op 20mm en ook een 20mm bandje besteld maar klopt niet helemaal.
Rios en Molequin. De laatste vooral als je smalle polsen hebt, hun “short” is dan echt geniaal. Vandaag twee bandjes besteld in hun sale - het scheelt niet heel veel, maar alle beetjes helpen. Heb er al een stuk of 5. Goedkoop is het allemaal niet, maar zoals eerder gezegd door de HF pastoor (you know who you are) - goedkoop is duurkoop.
Rios is voor het geld echt super, en gemaakt in Hongarije. Molequin in Frankrijk. Vrijwel alle andere merken komen uit takkie-takkie landen inmiddels.
Colareb ook mooie en goede banden…Snelle levering uit Italië.
Eens met Peter. Vandaag de Taupe grained calf besteld voor mijn Reduced. Inclusief de luxe doornsluiting en de easy spring bar veel geld maar 2.5K voor een horloge en dan bezuinigen op de band…. Ik snap het niet.
ben ik met je eens, maar zoals je in mijn fotos kan zien is dit horloge niet echt hoogstaand. ooit gekregen maar het is nou niet echt iets specials ondanks dat ik hem nog steeds wel mooi vind.
In dit geval hoef is hier niet een heel duur bandje om te hebben aangezien het bandje waarschijnlijk duurder is dan het horloge zelf haha.
En begrijp me niet verkeerd ik ben heel blij met het horloge ik vind het een mooi ding en dat laat maar weer zien dat prijs van een horloge niet altijd wat zegt. maar in dit geval kan ik dus wel wat bezuinigen op de band
Hoe dik zijn die banden van molequin?
Maar een passende band is toch wel echt het minste.
Doorgaans vrij dun. De Cordovans zijn wat dikker. De diktes staan volgens mij keurig vermeld op de website.
Nooit enig issue gehad qua lugbreedte trouwens. Het “handgeschreven” briefje dat je er bij krijgt was tot enkele jaren terug ECHT handgeschreven. Hoe dan ook blijft het een subjectieve extra bonus bij elke Molequin.
Ik heb er op gezocht maar mss niet goed gekeken. Zal nog es opnieuw kijken, vind zelf tussen 4-6 mm wel mooi…
Dan zijn de meesten te dun, zeg ik je nu alvast.
eens maar zoals ik eerder al zei ik had hem gemeten en besteld deze was smaller dan verwacht. binnenkort nog even een nieuwe bestellen zodat ik wel een goed passende heb
Dank je, scheelt een teleurstelling.
1971 straps. Diaboliq
Klopt. Ga ik ook af en toe. Wel op de Duitse site dat voelt dichterbij.
De forumsponsor heb ik ook al een paar fijne banden gehaald. Wel wat minder keuze dan Uhrenbandversand.
Haha! Ja, het is het zelfde bedrijf, ze hebben 2 URL’s een .com en een .de Maar wat ik al zei een goed adres en als je wil kun je twee avondjes vullen met het bekijken van het assortiment