Horloge banden

Ik meen een draadje gezien te hebben waar palletjes besproken werden waarmee je snel een andere band om je horloge kunt doen. Heeft iemand een plaatje en / of wat info wat waar en waarom. Het lijkt me handig maar ik weet niet echt of gewoon wisselen een probleem is. Voorbeeld het wisselen van leer naar staal.

Ik heb totaal geen ervaring met kwaliteits banden. Geen idee waar ik op moet letten dus aanbevelingen en info zijn van harte welkom.

Jaques Lemans levert ze standaard op bijv. hun split chrono -minute repeaters.

je ziet 2 palletjes zitten die uitsteken op de plaats waar de band bevestigd is aan 't horloge.
als je die opzij schuift haal je de band makkelijk van het horloge
deze JL leren banden kun je vinden op eBay Duitsland of USA, ze zijn er in diverse maten en kleuren,
en duur zijn ze niet.

groet, André

Dank je wel voor het plaatje Andre. Ik kan die split chrono repeater niet vinden op JL site.
Passen ze trouwens op elk horloge ?

morellato heeft dit systeem ook. kijk maar eens op www.morellato.it of anders ff zoeken op google

Die minute repeater was een limited edition,is al lang uitverkocht bij JL.
worden nog wel af en toe op eBay USA aangeboden, ze zijn in Europa bij mijn weten nooit te koop geweest
heb er zelf 2 gekocht op eBay, één met een bruine en één met een blauwe wijzerplaat.

is trouwens wel een Quartz !! maar hij heeft naast de splitchrono-minuterepeater functie
ook nog een eeuwigdurende kalender , en een maan fase.
die minute repeater klinkt echt net als een vintage vestzakhorloge, heel mooi dat zoiets uit zo’n nieuwerwets quartz horloge komt. al deze complicaties tezamen in een mechanische variant kosten een vermogen.

ze werden geleverd met blauwe,bruine,witte en zwarte guilloche wijzerplaten, geeft een heel mooi effect bij daglicht.
de bandjes van JL passen op bijna ieder merk, heb er verschillende zitten op diverse merken horloges.

groet, André

Bedankt voor de tip Tom. De link voor hun site is Morelatto