Horloge banden

Ik meen een draadje gezien te hebben waar palletjes besproken werden waarmee je snel een andere band om je horloge kunt doen. Heeft iemand een plaatje en / of wat info wat waar en waarom. Het lijkt me handig maar ik weet niet echt of gewoon wisselen een probleem is. Voorbeeld het wisselen van leer naar staal.

Ik heb totaal geen ervaring met kwaliteits banden. Geen idee waar ik op moet letten dus aanbevelingen en info zijn van harte welkom.

Jaques Lemans levert ze standaard op bijv. hun split chrono -minute repeaters.

je ziet 2 palletjes zitten die uitsteken op de plaats waar de band bevestigd is aan 't horloge.
als je die opzij schuift haal je de band makkelijk van het horloge
deze JL leren banden kun je vinden op eBay Duitsland of USA, ze zijn er in diverse maten en kleuren,
en duur zijn ze niet.

groet, André

Dank je wel voor het plaatje Andre. Ik kan die split chrono repeater niet vinden op JL site.
Passen ze trouwens op elk horloge ?

morellato heeft dit systeem ook. kijk maar eens op www.morellato.it of anders ff zoeken op google

Die minute repeater was een limited edition,is al lang uitverkocht bij JL.
worden nog wel af en toe op eBay USA aangeboden, ze zijn in Europa bij mijn weten nooit te koop geweest
heb er zelf 2 gekocht op eBay, één met een bruine en één met een blauwe wijzerplaat.

is trouwens wel een Quartz !! maar hij heeft naast de splitchrono-minuterepeater functie
ook nog een eeuwigdurende kalender , en een maan fase.
die minute repeater klinkt echt net als een vintage vestzakhorloge, heel mooi dat zoiets uit zo’n nieuwerwets quartz horloge komt. al deze complicaties tezamen in een mechanische variant kosten een vermogen.

ze werden geleverd met blauwe,bruine,witte en zwarte guilloche wijzerplaten, geeft een heel mooi effect bij daglicht.
de bandjes van JL passen op bijna ieder merk, heb er verschillende zitten op diverse merken horloges.

groet, André

Bedankt voor de tip Tom. De link voor hun site is Morelatto

Maar ik kan de pinnetjes niet vinden. Is er overigens een speciale naam voor ?

ze heten speedpins, ik heb ze op een roggeband, wel handig.

Bedankt. Trouwens ik heb een prachtig reverso van JLC ( dames model ) met een soort satijnen band gezien weet iemand waar deze banden van gemaakt zijn ? IK heb er ook een gezien ( band ) bij piaget in tijdschrift 00.

Kijk eens op www.abp-paris.com. Kun je banden laten maken van zijde of satijn maar ook van zalm, rog, olifant, koemaag, zeeslang, python, cobra.

DB Schreef:

Bedankt. Trouwens ik heb een prachtig reverso van
JLC ( dames model ) met een soort satijnen band
gezien weet iemand waar deze banden van gemaakt
zijn ? IK heb er ook een gezien ( band ) bij
piaget in tijdschrift 00.

Ik geloof dat JLC hun bandjes bij Fourniret (weet ff niet de preziece naam) vandaan haalt. Denk dat je zoiets gewoon het beste bij JLC of Piaget kanhalen, voor welk horloge is het eigenlijk?

Het is niet voor een horloge op dit ogenblik. Ik had geen zin de winkel in te lopen. Ik was met een andere missie in de stad ;)…iets afgeleid ik geef het toe,…Het horloge zoals ik het gezien heb vond ik eigenlijk heel mooi en goed bij de band passen. Ik vroeg me later toch af van wat voor materiaal de band gemaakt is. En of je ze gewoon kunt kopen etc…Maar de afleiding is wel het gevolg van enkele posts van forumleden ;)…o.a. die van het reverso draadje.

Nog even door over de bandjes. Ik zit te dubben over een stalen band …alleen deze is hoogglans …En ik heb het gevoel dat mat iets mooier is …alleen wanneer je het doet is er geen weg terug ;)…Nu heb ik een draadje gezien op het CW forum waarin een forumlid laat zien hoe hij zijn glimmende band heeft mat gemaakt. Dit heeft me aan het denken gezet want ik vind zijn horloge nu mooier dan dat hij het origineel kreeg.
Heeft er iemand zo`n zelfde ervaring. En / of kan iemand me het verschil laten zien van voor en na ?

Hier een link naar het draadje voor de beeld vorming;
Glimmende stalen band
http://christopherward.nl.eu.org/viewtopic.php?t=72

P.S. graag ook wat comentaar over de verandering in het draadje vind je het mooier of niet ?

De matte versie is veel mooier inderdaad of inderdaad gewoon zwart.

Nog even een vraag over die speedpins en banden. Heeft iemand speedpins met een metalen band ?
En zoja zou je even een foto kunnen plaatsen hoe dat er dan uit ziet ?

Trouwens ik heb gelezen dat stingray zelfs tegen vuur bestand is …heeft iemand een idee wat hiermee bedoeld word ?

Dat het heel warm kan worden onder water? Ik denk dat het leer/vel van de rog niet meteen verschroeid.

Ah ok Hendrik. toch wel iets leuks om even in te verdiepen.

Heeft iemand een metalen band met speedpins of heeft niemand er nog een gezien ?