Horloge beginner Seiko monster

Hallo mede forumgebruikers,
Ik ben nog een noob op horloge gebied en heb een tijdje op het forum rondgekeken wat mijn smaak ongeveer is. Nu kwam ik op de seiko monster horloge en nou zag ik dat deze niet meer gemaakt word. Is er in de prijsklasse tot 200 euro iets wat vergelijkbaars is (duiker, goed licht in het donker, automaat) ? Het liefst seiko en ik hoor ook veel goede dingen van het merk orient ?

www.monsterwatches.nl

Je gaat aan een erg leuke hobby beginnen en this is the place to be voor adviezen :grinning:
Ik heb zelf ook Orient’s en ja inderdaad, veel leuks onder de Oriënt zon.

Veel plezier!

Welkom !
Ik zie dat je net lid bent geworden. Misschien jezelf eens voorstellen.

Een Monster is bijzonder. You love it, or you hate it. Er zijn ook andere Seiko duikers
Het Monster is nog moeilijk te bekomen, behalve dure versies die niet noodzakelijk beter of mooier zijn.
Gebruikt worden die hier en op Uhrforum regelmatig aangeboden. Soms ook beneden de 200€.

Prima beater

1 like

Mooi !
Zoiets inderdaad ik heb alleen behoorlijk dunne polsen en ben benieuwd of het er bij mij niet te dik/opvallend uit ziet.
Bestaan er ook zwarte monsters ?

Ik heb ook van die kippenpolsjes. Maar door de korte lugs is dit prima te dragen. Pvd zwarte monsters zijn er ook. Let op: beschadigingen kan je niet meer wegpoetsen!

2 likes

Heb jij misschien ervaring met nog meer duikers… die op een dunne pols staan. Ik ben nog behoorlijk orienterend wat ik merk dat ik belangrijk vind is een “apart” model… lumen helder automaat en metalen band.

Ja, met een leuk oranje accent…:wink:

Origineel:

Of met een leuk bandje…

3 likes

Ha, die kende ik nog niet. Ik hoop van harte dat de bijnaam van deze iets is als de Seiko Monster ‘Le Creuset’

1 like

Persoonlijk vind ik de Monsters al een beetje aan de kleine kant, maar als ze nog kleiner moeten zijn kan je beter kijken naar de Citizen NY004* of BN015* series.

Er is ook een kleinere skx, trouwens: de 013. Maar door de dikke bezel kom je zelfs met een dunnere pols vaak wel weg met duikers die op papier ‘groot’ zijn tov een kleiner dress-horloge. Wat mij betreft oogt zo’n 38-mm variant dan wat iel

De kleinere versie heb ik inderdaad ook gezien maar die is me net te klein inderdaad…

Ik heb ook maar een ongeveer 16cm polsje, maar m’n Monster staat precies goed :wink:
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/3/0/3070d9b987cae6456ad1f8eca2a86ff82ff258e9_1_471x500.jpg

Kijk voor een (beperkt) overzicht van de Monsters ook eens op http://www.60clicks.com/ultimate-seiko-monster-collectors-guide/

1 like

TK: Seiko Monster Dracula Staat een mooie in het tk topic

Ik heb ook smalle polsen. 16.8 cm om precies te zijn.

2 likes

Kijk maar uit, ik kan me nog als de dag van gister herinneren dat ik ook een Monster kocht, ik dacht is wel leuk, nu een paar jaar verder heb ik ze allemaal, dus wees gewaarschuwd voor het ‘’ MONSTER’’ Virus :joy:

En als je een zwarte wil is de SZEN002, SRP583 , SRP311, SRP307 of de Classic SKX779 zeker een aanrader :wink:

of binnenkort allemaal ? :sweat_smile:

2 likes

Zoiets bedoel ik inderdaad… als ik een nette exemplaar kan vinden of een monster dracula dan is de keuze makkelijk gemaakt

1 like

Heb je ook alle limited editions?

Gratje heeft meer verschillende Monsters dan Seiko zelf.

2 likes

Ik heb 3 monsters en ze zijn idd een beetje verslavend.
Denk dat je bij Seiko altijd goed zit maar ik zou je nog wijzen op “Deep Blue”.
1000m waterdicht, Seiko binnenwerk, saffierglas en een stalen band die volgens mij makkelijk in de prijsklasse 1000 euro+ thuishoort en dat alles voor een zeer bescheiden bedrag!

2 likes