Horloge beurs huis ten duin 28t/m 30 nov!?!

Hallo allemaal,

Een tijd geleden dat ik ‘gepost’ heb(Tim-Time),lees echter wel nog steeds mee…
(…verlang stiekum terug naar één horloge-forum,maar dat is een ander onderwerp)

Heeft iemand toevallig ook de reklame op BNR-radio gehoord?

Jewelry and watch beurs in Hotel huis ter Duin,40% korting op
div horloge merken (o.a. Cartier,Omega,IWC,e.d.)

Kan namelijk niets vinden op internet hierover (achtergrond)

Bvd groeten Tim

bedoelde oktober…

Ze nemen morgen contact met mij op. Daarna meld ik het wel even op het forum.

Mvg Dennis.

Kan me nog steeds niet inloggen!!!

Ik heb gewoon een uitnodiging met de post gekregen om er naar toe te gaan.
Entree en parkeren zijn gratis volgens de uitnodiging.
Ik weet niet of het over actuele modellen gaat,maar de korting kan inderdaad oplopen tot 40%

Groeten
JohnSr

Ik kan het jullie al wel vast vertellen, dit is ( een niet zo’n slimme ) actie van Pijnenburg, Stijnen, Pertijs en Boers die gezamelijk buiten hun eigen regio een uitverkoopje houden. Er is echter een klein probleempje, morgen dient er een kort geding dat Richemont en Mont Blanc hebben aangespannen ( cartier mont blanc, vacheron, baume et mercier, jaeger, ) dat als dit doorgaat ze per overtreding een redelijke boete gaan krijgen ( 100.000 per dag per juwelier ).
Dit kan dus wel eens een bijzonder evenement worden met alleen iets minder bijzondere merken. ( Breitling heeft ze trouwens ook gedagvaard )

Belachelijk en schandalig hoe de grote horlogemerken aan protectionisme doen. Laat juweliers met een goed idee dit toch uitvoeren… Het schijnt in horlogeland een doodzonde te zijn om in het “gebied” van een andere juwelier die eenzelfde merk voert te verkopen of te adverteren.

Ik heb dit onlangs persoonlijk ondervonden… En het wordt tijd dat de NMA hier eens naar gaat kijken. Hetzelfde systeem in de autowereld is nu ook beetje bij beetje aan het afbrokkelen. Laat de consument de keuze waar hij of zij koopt, en geef de juweliers de vrijheid om hun waar (en ook de winkeldochters) aan de man/vrouw te brengen. De beste juwelier zal hierdoor het meest succesvol zijn, zoals het hoort in een vrije economie.

Grrrrr, dat moest er ff uit…

Hans Mennink

Kan je daar gewoon heen ?

ik ben in de luxe positie dat huis ter duin zoon beetje bij mij in de straat ligt
ik ben van de partij als dat mogelijk is dan he

Ik vind het ook belachelijk. Maar er is een simpele oplossing, de normale prijs vermelden tijdens de beurs (die overigens vanochtend links bovenaan op de voorpagina van de Telegraaf staat met alle logo’s van de grote merken er op) en mensen die om korting vragen korting geven. Dat mag toch?

De samenwerkende juweliers van de PPS groep (Pertijs, Pijnenburg en Stijnen) hebben zich de woede van vrijwel alle horloge importeurs en collega juweliers op de hals gehaald door de aankondiging van een actie in Huis Ter Duin http://www.huisterduin.com/ op 28,29 en 30 oktober.

Middels onder andere een advertentie in de Elsevier, en persoonlijke uitnodigingen - waarbij kennelijk gebruik is gemaakt van het adressenbestand van ‘Horloges’ magazine - worden geïnteresseerden op de hoogte gesteld van een uitverkoop. Hierbij worden op vrijwel alle grote horloge merken, die met naam, logo en afbeelding op de uitnodiging genoemd worden, 40% korting beloofd.

Naar verluid hebben zijn er reeds een tweetal kort gedingen aangespannen, en hebben meerdere collega juweliers schriftelijk hun ongenoegen aan PPS kenbaar gemaakt.

Bron: http://www.horlogenieuws.nl/

Oei oei oei!

Hoe laat kunnen we daar bijvoorbeeld zaterdag terecht?

…de sluitingstijden weet ik niet.groeten.

…ben echter bang dat ik morgen voor ‘niets’ ga (vanuit Rotterdam).

Mocht iemand dus nog wat meer horen,graag posten!!!

Zelf zal ik morgen ook wel één van de juweliers bellen,hopende dat ze iets meer info kunnen geven,mbt het kort geding en de ‘overgebleven’ merken.

groeten Tim

…dan laat je het ons wel horen. Zaterdag ben ik eigenlijk wel van plan om te gaan. Hopelijk gaat het allemaal door.

beurs is vrijdag zaterdag en zondag a.s. 28-30 oktober Huis ter Duin Noordwijk

Vannmorgen met een van de deelnemende juweliers gebeld,het kort geding is verloren.

Dit houdt in dat IWC,Breitling en de merken behorende tot de Richmont groep niet verkocht mogen worden op de ‘beurs’

Wel zijn er merken zoals AP,Ebel,VC (één juwelier stopt met dit merk,vandaar hele collectie verkoop), maar ga er vanuit dat het niet de meest gangbare modellen zijn.

Denk toch dat ik even gaat kijken vanmiddag,dus ik hou jullie op de hoogte.

groeten Tim.

Dat is jammer. Ik was nog wel van plan om een Breitling aan te schaffen…

Ik ben geen jurist en geen expert in dit soort zaken, maar, iemand heeft het al genoemd, is dit ook niet een klus voor de NMA? Ze zouden hier toch eens in moeten duiken in een bredere context. Van kartelacties van leveranciers wordt de consument nl. altijd de dupe.

Als iemand de tekst van het vonnis heeft, zou dat naar de NMA gestuurd kunnen worden om de zaak aan te zwengelen. Het is maar een idee.

das ook stom ??

maar weet iemand de openings tijden ?

ik werk vandaag en zaterdag tot 6 uur dus het moet zondag worden

Even ter verduidelijking:
monolies en prijsafspraken zijn niet persé verboden. Dit in tegenstelling tot de algemene gedachte. Echter, er zijn wel beperkingen. Vanavond een uitgebreidere toelichting.

Doet Boers nu wel of niet mee en is het Boers uit Vught?