Horloge bewaren: originele box of verzamelbox

Bij mij zitten ze samen in een horlogekist. Is wel zo gezellig voor ze. :wink: Uiteraard bewaar ik de originele dozen wel, voor zover ik deze heb.

3 likes

Nadat ik het horloge heb gekocht gaat de verpakking er van naar zolder en zie ik die in principe nooit meer :slight_smile:

5 likes

Ik heb een mooi doosje 2 jaar geleden cadeau gekregen van mijn dochter voor vaderdag. Zitten mijn horloges in. Op een veilige plek opgeborgen uiteraard.

18 likes

Ik bewaar alle dozen. Leg er de papieren in met de reserve schakels. Onder mijn bed is één grote opslag holte. Daar liggen nu een 150 doosjes. Als ik door mijn lattenbodem zak is er niets aan de hand. Ik zal hoogstens 2 cm vallen. De horloges zitten in mappen, kist en display kast met verlichting.

59 likes

In box / kistje naast de broertjes.

8 likes

Alvast wat meer inspiratie:

2 likes

Originele doosjes met reserve schakels en documentatie gaat naar zolder. De horloges zelf zitten in een betaalbare horlogebox.

Ik heb binnenkort wel een grotere box nodig want er liggen er al een paar naast de box hahaha.

5 likes

Er passen bij mij prima 3 stuks in een originele doos. En het oogt ook wel leuk, moet ik bekennen.

Heb de doos ooit los kunnen scoren voor weinig, aanvankelijk voor 1 horloge. Ik was toen nog jong en onbezonnen…

6 likes

Niet vervelend bedoeld maar je bent wel heel makkelijk te googlen. Ik zou echt wat voorzichtiger zijn. Criminelen lezen hier ook mee.

6 likes

Alle overbodige rommel (originele verpakkingen, hangtags, gebruiksaanwijzingen… gaat de vuilnisbak in). Horloges in een kistje of pouch.

2 likes

Horloges die met een R beginnen zitten in hun eigen box en al mijn vintage horloges in boxen van 6. Lekker overzichtelijk.

1 like

Tof dat je me erop wijst. Gelukkig is mijn héle verzameling nog geen 10% van een Rolex waard. Dus dat komt goed. Ben ik ook altijd open over geweest.
Maar de koffie staat klaar en ze kunnen er ook nog actie zegels bij krijgen😂

19 likes

En het is te groot om te vervoeren dus zou me ook niet druk maken.

4 likes

Wat een verzameling! Vast leuk om te bwkijken elke dag.

2 likes

respect.

Ik heb voornamelijk vintage en maar 2 nieuwe horloges. Vintage zit bij elkaar in een verzamelbox en de 2 nieuwe in de originele doos

1 like

Alle horloges zitten in 2 Rainer boxen. De dozen zitten in de doos waar de Rainer box in zat.
afbeelding

9 likes

Alles in watchwinders of horlogekisten met glazen deksel. Alle originele omdozen, dozen, tags, gebruiksaanwijzingen, rekeningen etc bewaar ik.

1 like

Compleet museum. Wat een grote collectie. Keuzestress iedere dag?

Ik heb eigenlijk wel een horloge bewaardoos nodig. Komt nog wel een keer. Nu standaard 2 horloges in de watch winder. Originele doosjes, met schakels en papieren inderdaad op zolder.

6 likes