Horloge boom

Ze maken qua design niet iets wat me aanspreekt. Zelfde geldt voor Hermes en Louis Vuitton. Maar ook die hebben vaak een hoogwaardig Zwitsers caliber.

Er staan welgeteld 2 Richard Mille op Chrono24 voor minder dan 10.000 euro. Alle andere (1235 stuks) kosten meer dan 60.000 euro met verschillende exemplaren voor meer dan 1 miljoen euro. Vind het dus niet zo vreemd dat ze bovenin te vinden zijn.

Waarschijnlijk wordt er helemaal niet naar stijl/traditie en design gekeken.

1 like

Gebrek aan stijl/traditie heeft weinig te maken met of iets een ultra-luxury artikel is. Een horloge van 2 ton is gewoon een ultra-luxury artikel, ook als het merk een nieuwkomer. En design is een kwestie van smaak en daar valt over te twisten.

2 likes

Zeker, er zijn mensen die een Richard Mille horloge mooier vinden dan een Patek.

1 like

Die zullen er zeker zijn, maar ik niet in ieder geval. :expressionless:

1 like

Iedereen kan en mag zijn eigen lijstje maken, en aan de hand van je eigen normen komt er elke keer een ander lijstje uit.
Persoonlijk vind ik deze niet goed. Omega is geen luxury maar premium (of hier entry luxury) en de bovenste tier is ook gek

1 like

Over welke Patek hebben we dan ?? Nautilus ?

Persoonlijk zou ik gaan voor een calatrava met kleine seconde, zonder datum in geel goud, met zo’n mooie crême wijzerplaat.

1 like

afbeelding

Doet u mij deze maar.

3 likes

Vraagje: waar staat die boom en kan iemand hem omzagen? Brengt hier teveel schaduw …

1 like

Je kunt nooit zo’n boom op een goede manier maken omdat veel merken ook meerdere segmenten bedienen. Merken als Omega, Tag Heuer en Jaeger LeCoultre hebben zowel echt wel goedkope rommel gemaakt en willen zich ook wagen aan haute horlogerie.

1 like