Ja ja jammer genoeg is het voor mij dit jaar ook zo ver, ik zal de vijf kruisjes vol maken.
Zoals zo veel leden ben ik op zoek naar een horloge uit mijn bouwjaar (1962).
Wat gaat het worden dat is juist het probleem, daarom mijn vraag.
Wat waren de toonaangevende merken 50 jaar geleden, en als ik bv een Omega zou nemen welk model of caliber hoort bij dit jaartal.
Dus heren help mij ( of liever mijn gezinsleden) op weg met de zoektocht.
Alle sugesties zullen serieus worden bekeken en houd jullie op de hoogte.
Het bouwjaar van Seiko is altijd goed te traceren, heb ik ook uit mijn geboortejaar, evenals een Omega. 1960:

De volgende Seiko heb ik verkocht en was volgens mij uit 1964:
die Omega is mooi, is hij verguld of massief goud?
Is goud. 
Is dit geen vintage topic:D
Je maakt het je familie niet makkelijk, niet alle merken hielden destijds alles even goed bij. Maar wel een leuke zoektocht!
Misschien dat dit wat inspiratie geeft?
leuk Hans. Ben volgende maand ook aan de beurt.
Kijk ook af en toe naar iets uit 1962. 
Omega is denk ik een merk met leuke modellen, en die ook nog in dit jaar te plaatsen zijn. Helaas zijn goede exemplaren ook aan de prijs.
– moved topic –
Natuurlijk ebay word ook bijgehouden, wilde alleen weten wat er zo onder de leden aanwezig is voor een beetje inspiratie.
Bedankt.
Ja idd even niet opgelet met posten, is idd een leuke zoektocht, heb zelf toch een lichte voorkeur voor Omega maar moet maar eens kijken met wat voor vondsten de familieleden komen, kan natuurlijk niet naar het budget gaan vragen. 
Ja Arno moeten er beide aan geloven :).
Omega heeft zeker mijn voorkeur en idd aan de prijs, daarom gaat mijn voorkeur uit naar een overname van forumlid om enige zekerheid te hebben over de kwaliteit.
Zoals al eerder in een reaktie gemeld kan ik natuurlijk niet in het budget van de familieleden kijken