Horloge cadeau geven. Wat doe ik mezelf aan!

Volgende week is mijn vader jarig en na lang zoeken bedacht ik me ineens dat hij enige tijd geleden opnieuw naar een Citizen diver zat te kijken.

Hij heeft jaren gedoken maar na stoppen van de hobby ook z’n duikhorloge weg gedaan helaas.

Allemaal niet zo spannend.

Nu krijgt hij de Citizen promaster bn0151-17l cadeau.
Hier beginnen de serieuze problemen.
Voor mijzelf dan!
Ik wil alles wat tikt en om de pols kan zelf houden…

Hebben jullie wel eens een horloge cadeau gedaan waarna je dacht die ga ik zelf ook maar aanschaffen!?

Hier enkele foto’s van het horloge:

24 likes

Nee gelukkig niet en altijd leuk om een ander blij te maken met iets wat je zelf ook mooi vind. Maar als je het echt zelf ook graag wilt hebben waarom niet, dus we zien de NA wel tegemoet.

6 likes

Twee stuks kopen en om korting vragen. een soort ANWB stelletje, maar dan anders. :wink:

4 likes

Ik heb laatst een PRX cadeau gedaan aan m’n zwager omdat hij een dagje heeft geholpen in m’n nieuwe huis.

Leuk horloge, maar wat je koopt als cadeau, daar hecht ik weinig waarde aan.

Haha goed idee

1 like

Dat snap ik. Cadeau op zich gaat gewoon naar de persoon waarvoor hij is.
Nog niet eerder een horloge cadeau gedaan.
Dus nu zit ik naar Citizens te kijken!

2 likes

Ik hield het horloge wat ik cadeau gaf naast m’n eigen. Vond het niet zo erg om cadeau te geven, hoe mooi het horloge ook was. M’n eigen horloge is m’n grail, daar kan voor mij niets tegen op :wink:

5 likes

Ik geef altijd horloges weg waar ik iets mee heb. Het is dan een echte gift

13 likes

zo heb ik in het verleden ook een horloge aan mijn vader gegeven,
een een aantal jaren terug heb ik het met zijn heengaan terug in mijn bezit gekregen,
zoals je wel zult weten is dit horloge nu één van mijn dierbaarste bezit omdat mijn vader het gedragen heeft,
ik hoop dat het horloge dat jij je vader nu geeft later als je het terug krijgt een volwaardige vintage zal zijn,
daarmee bedoel ik dat hij er zéér lang van mag genieten.
nog veel geluk met je vader en je verzameling.

8 likes

Mooi antwoord.
Zo had ik het nog niet bekeken!

2 likes

Wat BroederBill zegt kan ik beamen :+1:, nogmaals mijn dank Bill voor het kerstcadeau :smiley:.

Ik heb mijn kinderen+aanhang allemaal een horloge gegeven, verder niets bijzonders hoor. 1 koos voor de Oris Aquis, heb ik zelf ook een paar anderen voor een Longines Conquest, heb ik dus ook. Maar 2 zoon kozen voor een Tag Heuer formula 1 en laat ik die nu nog niet hebben, moet er dus ook nog een keer komen. Komende tijd extra lief zijn voor mijn vrouw :wink:.

Verder heb ik nog een paar goedkope horloges liggen van ± €100,00 dat zijn mijn weggeef horloges voor buurjongetjes en neefjes, dat zal mij alleen maar deugt doen :wink:

4 likes

Genoeg weg gegeven lees ik. :wink:

2 likes

Zaterdag is de laatste aan de beurt, benieuwt waar mijn dochter voor kiest. Is heeeel erg kieskeurig

2 likes

Niets is zo moeilijk als een horloge voor een ander kopen , smaak is vaak zo persoonlijk .
Wel een toffe Citizen maar zou het bonnetje er wel bijgeven en gewoon eerlijk vragen of hij dit model echt mooi vindt . Dan kan hij deze altijd nog ruilen voor een ander model .

3 likes

Het eerste ‘echte’ horloge kreeg ik van mijn vader. Hij is een enorme verzamelaar van replica’s, dus daar ga ik dit niet in voelen.
Hij vind die ‘krengen’ veeeeeel te duur.

Maar, hij is, nog steeds, altijd enorm geïnteresseerd in de horloge’s die ik verzamel en draag. Zo nu en dan leent hij er een een tijdje, dan praten we erover. Heerlijk

Hij wordt 80 dit jaar, je zet mij aan het denken, maar het liefst deel ik mijn horloges met hem.
Ik ga er eens over nadenken over een leuk (horloge)cadeau.:+1:

4 likes

Dat werkt natuurlijk enkel al je er maar één wil… :wink:

2 likes

Nee, gelukkig verschillen ik en mijn vader nogal van horloge voorkeur, dit levert vaak dan ook interessante gesprekken op. Zo nu en dan overtuig ik vrienden een horloge aan te schaffen, zodra ze dan een mooi horloge hebben uitgekozen neig ik wel vaak richting een soortgelijk model (vaak seiko).

1 like

Mooi verhaal en mooi horloge ook!

1 like

Zeker.
Hij krijgt alles compleet. Stel dat hij het niks vind of toch voor een andere kleur gaat!

1 like

Mij overkwam het tegenovergestelde. Kocht ooit puur impulsief een, in mijn ogen, prachtig horloge omdat de lokale AD stopte met het merk. Ipv €2600 moest het nu maar €1500 kosten. Dus ik was helemaal in de wolken met mijn nieuwe aanwinst. Maar toen ik thuiskwam bedacht ik me dat mijn zoon enkele weken later 18 zou worden. Bovendien was het horloge best sportief en zou het evengoed passen bij die leeftijd.

Dus het horloge meteen weer netjes in de doos en heb het hem cadeau gedaan voor zijn verjaardag. Hij was (en is) er erg blij mee!

2 likes