Horloge Carel Godin de Beaufort

Mag ik vragen wat jouw connectie is met hem?

1 like

Hij werd eerst ook argwanend aangekeken. Maar uiteindelijk gerespecteerd door alle rijders, al bleef het ook een grappenmaker. Hij nam het racen serieus - uiteindelijk .

Lang verhaal. Terug naar het horloge. :wink:

1 like

Ok geen probleem. :laughing: :+1:

1 like

Dit lijkt veel overeenkomsten te hebben. De lugs lijken er veel op.

Lijkt me ook, de eerste automaat kwam in 1969 :rofl:

1 like

Een Minerva. Ik kan ff niet uploaden.

Lijkt me best spannend, met 200 over een hobbelende baan zonder shock protection. Maar het lijkt qua vorm en kleur ook wel op wat ik door mijn wimpers zie…

1 like

Toch meen ik 3 registers te zien.

1 like

De kast toont naar mijn mening overeenkomsten met de Tavannes Clamshell kast. In een clamshell zit natuurlijk bij voorkeur een Venus. Zijn Clamshells geleverd met zwarte wijzerplaat en Venus 71 ?

Ik ben het met je eens, het lijkt alsof de 6 er niet is

Kunnen jullie hier iets mee? Of ben ik nu te makkelijk bezig geweest. Ai geeft de volgende info;

Formule 1-coureur Carel Godin de Beaufort droeg een Breitling Reference 765 AVI chronograaf.Aanvullende details over zijn horloge en nalatenschap:Het model: Dit specifieke horloge had een volledig zwarte wijzerplaat (“all black” dial) en stamde uit de vroege jaren 60. Het model was destijds erg geliefd onder piloten en autocoureurs vanwege de uitstekende leesbaarheid van de chronograaffuncties.Zijn begrafenis: Na zijn fatale crash op de Nürburgring in 1964 werd het horloge samen met zijn helm, familiewapen en enkele ringen bijgezet in het familiegraf op Landgoed Maarsbergen.

2 likes

Zo komen we wel ergens.

Werd geleverd vanaf 1953. Cijferindexen, ronde pushers. In combinatie met alle bovenstaande opmerkingen sluit ik dat zeker niet uit. De Nederlandse connectie komt dan van de importeur, Koster, denk ik.

3 likes

Prachtig horloge trouwens

1 like

Dat plaatje was de re-issue. Die met bruine band was origineel

1 like

Er staat een gouden re-edition op Chrono.

AVI Ref 765 1953 Re-Edition

Breitling Aviator 8
€ 23.902
https://www.chrono24.nl/breitling/avi-ref-765-1953-re-edition--id37318517.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

1 like

Bingo!

8 likes

Lekkerrr! Jij kan rustig slapen vanavond.

3 likes

Gefeliciteerd, en dat na 20 jaar. :laughing:

1 like

Nee, dit is duidelijk een duurder segment

1 like