Horloge caseback graveren en markeren met Fiber laser

wat kost zo’n machine ongeveer? en is het moeilijk om het te leren? heel erg leuk en er mooi. :+1:

1 like

Beste jandeman,

Ze zijn er vanaf € 8.900,00 ex. (2D Entry level)
Optionele items zoals bijvoorbeeld een rotary voor ringen komen er extra bij.

Het is niet echt moeilijk om ermee om te gaan.
Machine zelf al helemaal niet.
Is automatisch focussen op het materiaal d.m.v. een knopje in te drukken.
Hierna is het de software opstarten welke meegeleverd is.
Het zijn altijd een paar variabelen welke veranderd moeten worden.
Wanneer je de juiste settings hebt gevonden van het desbetreffende materiaal dan kan je deze opslaan zodat je bij een volgende keer, wanneer je weer iets moet markeren/graveren van hetzelfde materiaal, de parameters zo in kan laden.

Groeten, Leo

3 likes

ietsje boven budget. maar mooie machine :blush::+1:

1 like

Kan ook geleased worden voor een laag maandbedrag :ok_hand:

Je zou bijna niet meer begrijpen waarom grotere juweliers nog met de hand graveren, met dit apparaat is alles mogelijk zowat (zelfs afbeeldingen en figuren), zou wat mij betreft een groot Unique Selling Point zijn. Al moeten de kosten dan misschien wel wat omlaag voordat het echt winstgevend wordt.

Het is zeker onderscheidend door de vele mogelijkheden en de snelheid waarmee er iets gemaakt kan worden.
Hierdoor ook een grootte tijdswinst haalbaar en men kan grotere aantallen aan t.o.v. met de hand graveren.
Kan zelfs geïntegreerd worden in productielijnen.

Andere groot voordeel is geen slijtage/vervanging van freesjes en/of onderdelen van een mechanische machine.
En een stuk onderhoudsvriendelijker.

1 like

En ik zie het hier wel vaker mis gaan wanneer onervaren personeel graveert. Bijvoorbeeld verkeerd uitgelijnd, scheef of niet egaal qua diepte. Mocht dit apparaat instellingen opslaan dan zou het ook potentie hebben om veel meer ‘hufterproof’ te zijn en een gegarandeerd resultaat te geven. Zeer interessant!

1 like

Prachtig resultaat met die zwarte letters :+1:

1 like

Ziet er goed uit. :sunglasses::+1:

1 like

Wat gaaf om te zien. Thx voor het delen!

1 like

Graag gedaan.
Groeten, Leo :raised_hand:

1 like

Dank u. :raised_hand:
Groeten, Leo

Weet iemand ook een adres waar ik evt terecht kan om met dit soort apparaat een seamaster caseback te laten graveren?

Je kan eens informeren bij Juwelier Horlogerie C. ter Maaten in Scherpenzeel.
Ik denk dat die je wel van dienst kunnen zijn omdat ze dezelfde laser hebben staan.
Succes.

1 like