Horloge dat je het langste hebt

lastige afweging inderdaad.

wat zou je willen dat je nu doet als je er over tien jaar op terugkijkt?
als ik mezelf die vraag stel heb ik vaak m’n antwoord :slight_smile:

ik zou er op eBay een ‘Saved Search’ van maken. Als er dan ooit eentje voorbij komt, krijg je een melding. Even goed over nadenken hoe je de zoekopdracht vormgeeft…\

Als er dan een exemplaar voorbij komt, kun je die kopen voor onderdelen. Dat heeft bij mij goed gewerkt :slight_smile:

1 like

Momenteel wat makkelijker te vinden, maar hier heb ik ook een paar jaar naar gezocht.

Inmiddels al weer wat jaartjes ik bezit en ondanks al mijn geflipper de blijvert.

10 likes

Ik heb nog nooit een horloge weggedaan, maar lijk daar dagelijks wel dichterbij te komen. Dat is dus ook inclusief het naamloze tank-horloge dat ik als kind heb gedragen. Nu moet ik schatten hoelang dat dan al in m’n bezit is, maar ik vermoed toch rond de 30 jaar. In ieder geval weet ik zeker dat ik het al enige tijd op de basisschool droeg. It’s worse for wear en er is al tijden geen batterij in vervangen, hetgeen me doet vrezen voor de binnenkant. Het is in principe waardeloos en afgedragen. Nu vind ik het vooral grappig dat het nog bestaat nu ik mezelf heb omgevormd tot verzamelaar.

Cool. ‘Blij dat ik m bewaard heb’. Dat heb ik dus ook.

Al wil je natuurlijk ook voorkomen dat je een hoarder bent en je huis uitpuilt met allerlei zooi die je ’ ooit nog eens nodig zou kunnen hebben eventueel '.

Kunst is goed inschatten waar je tien jaar later spijt van hebt dat je het wegdoet. Die vraag blijft lastig :wink:

2 likes

Het langste en enige horloge dat ik heb is een Tissot met quartz uurwerk, 12 jaar. Ziet er eigenlijk nog heel degelijk uit. Momenteel druk aan het oriënteren voor een Seiko!

1 like

Ha! Dus m’n Fossil is niet het horloge wat ik nu zou uitzoeken (ik vind de band best wel lelijk) maar het was het horloge wat ik tóen heel erg mooi vond en dat is wel leuk. Je leert met je horloge hobby ook beter kijken en dus veranderd je smaak, en dat proces zien is ook wel geinig, wat mij betreft.

30 jaar in bezit!!
Gekocht in 1994.

Twee weken geleden nog een “nieuwe” uit oude voorraad erbij gekocht.

Jeugd sentiment! :joy::joy:

5 likes

Deze heb ik al bijna 40 jaar en is pas gereviseerd. Alles wat ik daarvoor heb gekocht stelde niet veel voor en heb ik weggedaan

7 likes

Deze zo’n 30 jaar geleden nieuw gekocht en nog steeds in bezit. Heeft de basis gelegd voor mijn liefde voor het merk.:blush:

10 likes

Buiten mijn kinderhorloge (die niet meer in bezit is) deze Festina. Ongeveer 10-11 jaar in bezit en jaren dagelijks gedragen! Nu bezig met hem opnieuw netjes te krijgen zoals verse batterij en nieuw glas.

7 likes

Dat is deze Seiko. Ik kreeg hem als 13-14 jarig kind van een oom, maar als afdankertje, omdat ik hobbyde met horloges. In deze staat ongeveer:

Hij liep wel, en ik droeg hem met het bandje (heb ik nog, behalve de end links), of aan een ketting in mijn broekzak.
Vorig jaar september laaide mijn oude horlogehobby weer op en knapte ik ook deze Seiko, mijn eerste, op:

11 likes

De horloges die had heb ik aan mijn zoon doorgegeven. Die begint ook het virus een beetje te krijgen​:joy::joy:. De rest wat ik overheb ligt in de la maar wel voor dagelijks gebruik.

1 like

Helemaal zelf gedaan? Zo ja: chapeau!

2 likes

Ik draag ‘m niet meer,hij loopt nog wel maar is maar 32 of 34mm doorsnede

1 like

Deze Seiko nieuw gekocht in 2003…
En doet het nog fantastisch…
Elke 2 jaar nieuwe batterij erin en lopen.

3 likes

Dat is een Citizen quartz met digitale display. Gekocht op 28 augustus 1981 bij Juwelier Stuart in Assen voor 69 gulden. Het horloge heb ik continue gedragen tot ik hem kwijtgeraakt ben in 1992. Bleek hij in de motor opslag op de grond naast de motor te liggen. Batterij ging absurd lang mee, bijna 5 jaar. Maar nu kan ik hem niet vinden!

De Seiko 5 die ervoor in de plaats kwam heb ik tot 1998 gedragen toen ik een Lorus titanium quartz voor mijn huwelijksdag kocht. Deze heb ik tot 2011 gedragen toen ik lid werd van HF en de hobby goed los barstte.

Foto’s volgen nog. Eerst even zoeken…

2 likes

Mijn eerste horloge in mijn tienerjaren was deze Casio, dit is een replica die ik nog niet zo lang geleden van mijn zoon heb gekregen, geen idee waar de originele is gebleven.
Daarna heel wat jaren eigenlijk geen grote interesse gehad maar wel altijd graag een Breitling duiker willen hebben, en waar het uiteindlijk allemaal mee is begonnen, de rest is historie.
Hier een foto net nadat hij terug is gekomen van een volledige service.
Nog steeds super blij mee.

6 likes

Deze Seiko handopwinder kreeg ik rond 1973 van mijn ouders. Kan wel een service beurt gebruiken. Ik vind 'm echt heel mooi alleen is het met 30mm echt een jongens horloge dus niet meer praktisch bruikbaar.

8 likes

Gokje, ik denk een jaar of 45 geleden gekregen van m’n vader. Hij was toen al niet nieuw. Zijn echte leeftijd ken ik dus niet.

4 likes