inderdaad, een oude schoenendoos, met stroken schuim van 3 cm breed erin en 2 cm brede tussenstukken. dikte schuim 4 cm, dan krijg je de meeste bandjes makkelijk onder de kast gefriemeld.
geinspireerd (= gejat) door … (kannik zo snel niet vinden, 't was een foto van een kast vol raketa’s. )
ik was behoorlijk in mijn sas met dit resultaat terwijl het maar een probeerseltje was. nu een paar mooie doosjes halen en wat fatsoenlijk schuim.
weet iemand trouwens waar ik 4-5 cm dik donkergrijs schuim kan kopen?
Eeeeehhh…, de markt? Op de markt in mijn woonplaats staat in ieder geval een man die schuimrubber in alle soorten, maten en kleuren verkoopt.
Trouwens, de persoon die in jouw “voorstel” trapt mag je met recht gewoon een “horloge-doos” noemen…
Beetje ordinaire doos
Tenzij je van plan bent om je verzameling op korte termijn te verveelvoudigen zou ik toch eens kijken naar een wat chiquere horlogedoos.
Komen ze net wat mooier in uit.
weet iemand trouwens waar ik 4-5 cm dik
donkergrijs schuim kan kopen?
Hoi Stony,
Ik heb zelf voor een foto koffer van die geluidswerende platen bij de Gamma/Karwei/… gekocht. Het zijn van die ‘eierdoos’ achtige schuimrubberen platen, die op elkaar gewoon recht zijn. Ik denk dat dat prima zal voldoen.
Maar, je zou ook eens op de Rikketik kunnen kijken. Ik heb daar een ‘Bak’ met 18 vakjes+kussentjes gekocht voor €15, ziet er net weer wat mooier uit.
prachtige “Japanse” indexen, bijna Seiko Advan style. dat dotje lume aan de binnenkant van de index is bijna aandoenlijk
maar erosie heeft toegeslagen: hier en daar zijn stukken verf afgebladderd.
en toch: ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de dial weg te mikken, de kleur is te mooi.
het leuke van dit soort horloges vind ik dat je ze voor 2 tientjes kunt kopen. je moet je natuurlijk niet laten foppen zoals dan ik dit geval…