Horloge dunne pols

Halo mensen ik wil graag een horloge kopen maar ik pas heel weinig horloges omdat ik te dunne polsen heb. Heeft iemand een merk waar de band niet zo groot van is. Ik wil tot 250 euro uitgeven.

Dag Bas, het helpt als je de maat van je pols vermeldt en aangeeft wat voor soort horloge je zoekt.

Ik herken het probleem Bas. De Seiko SNK809 bevalt mij erg goed. De kast is slechts 37mm en er passen 18mm banden op. Ideaal voor kleine polsen in mijn opzicht! Natuurlijk is dit slechts een greep uit de vele opties.

Een mooie vintage. Zijn vaak klein van maat en keuze zat (hier op het forum).

1 like

De vorm van je pols is ook belangrijk, bij een platte pols zijn de mogelijkheden kwa formaat uitgebreider.
Goed kijken naar de dikte, grootte en lug to lug afstand van een horloge bij het maken van je keuze.

Daarnaast kan je een keer een juwelier bezoeken en een aantal horloges bekijken/passen om een goed beeld te krijgen.

Volgens mij kan je idd het beste verschillende soorten horloges gaan passen. Veel passen en niet meteen kopen.

Hallo ik wil een auto om van a naar b te geraken. Kan iemand me vertellen welke auto ik moet kopen?

Zonder gekheid. Iets meer info graag.

1 like

Mijn polsmaat is ook niet groot ongeveer 17,5 cms echter draag ik toch een horloge met een kast dia van 44mm. Er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet houden, lug - lug afstand, vorm pols etc. Tevens is het ook van belang bij welke kleding het horloge gedragen wordt. Ik ben van mening dat een horloge onder een pak echt niet oversized mag zijn, echter bij casual kleding misstaat een groter horloge zeker niet.

Precies dit.

Ik heb een polsomvang van 17,5cm en loop op kantoor voornamelijk met mijn Nomos Orion van 35mm. In mijn vrije tijd gaat de Sinn U1 op de pols (wat behoorlijk een klatser is).

Veel hangt idd af van je pols (plat of niet) en de lug to lug afstand.
Ik heb zelf maar een 16,8 cm pols maar ook een 45mm horloge welk toch perfect past