Horloge en ijsdippen / koud zwemmen

Zo ken ik er nog een. Schoenen die drie maten te klein zijn aandoen. Dat gevoel als je ze na een dagje lopen weer uit mag doen, poeh!

2 likes

:crazy_face::stuck_out_tongue_winking_eye::crazy_face::crazy_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wel stoer in natpak en met welk horloge?

Kan me niet echt voorstellen dat welke duiker dan ook hier last van zou moeten hebben. Water is niet kouder dan een graad of 3 dus het temperatuurverschil is niet bijster groot.

De schok van het in de zomer in het water duiken nadat je hebt liggen grillen is waarschijnlijk groter.

2 likes

Naast mijn Uwatec gewoon een Citizen Promaster voor de lol.

Ik heb naast mijn Shearwater Perdix en mijn Suunto Viper ook altijd nog een van mijn duikers mee. Wel handig voor de deco stops onderweg.

1 like

Een van de leukste duiken. la Palma, Canarische eilanden

2 likes

Mooi duiken daar .En niet zo lang vliegen. Ik ben regelmatig naar Lanzarote geweest voor wat duikjes.

1 like

VICTORINOX INOX :muscle:

Zelf ga ik al sinds september elke week een dip maken in natuurwater. Nu ook! #wimhof

2 likes

Respect!

Ja

1 like

Geweldig

In principe zou elk ISO 6425 gecertificeerd duikhorloge hier geschikt voor moeten zijn. Onderdeel van de certificering is een ‘temperature cycling’ test, waarbij het horloge wordt blootgesteld aan de volgende omstandigheden:

• Put the watch at a temperature of (−20 ± 3) °C for (60 ± 3) min in air;
  • Allow the watch to stand at room temperature for (30 ± 3) min;
  • Put the watch at a temperature of (60 ± 3) °C for (60 ± 3) min in air;
  • Submerge the watch within 5 min in water of (2 ± 2) °C for (60 ± 3) min.

Bron

Na deze test mag er geen condens zichtbaar zijn en wordt de standaard waterdichtheidstest (opgegeven waarde +25%) herhaald om te controleren of het horloge nog waterdicht is.

Als je dit vaker doet zullen de o-ringen van de caseback en kroon denk ik wel sneller slijten door het uitzetten en krimpen van het materiaal. Het lijkt me verstandig om het horloge wat je hiervoor gebruikt wat vaker op waterdichtheid te laten controleren.

2 likes

Wist ik niet deze certificering dus weer wat geleerd :grinning:

1 like

Idd Victorinox :v:t2:
Geniet ervan!

1 like

Niet alle duikhorloges zijn gecertificeerd, maar veel wel. Je herkent ze aan de tekst DIVER’S 200m (kan natuurlijk ook 300m) op de wijzerplaat :+1:

Dank je!