Horloge en show een tipje van je werk? (Deel 1)

Programmeur met een hekel aan zonlicht.

2 likes

Wel in de vervoerssector

maar dan in de Binnenvaart.

(meer foto’s hierboven, gisteren
)

Hahah alleen dat laatste incorrect. Hobby’s qua sport zijn hardlopen en krachttraining

1 like

Aha, schipper. Mooie job.

1 like

Wat bedoel je in godennaam?

1 like

8 likes

Mooi horloge :ok_hand:t2:
Conducteur??

1 like

Het woord “wagenvoerder” kennen we in Nederland niet.
Voeren = eten geven, dus een wagenvoerder geeft eten aan wagens.

2 likes

Nee helaas. Misschien had ik dan wat schappelijkere werktijden😜

Googlen levert 11 pagina’s hits op.

Handhaving NS ?

Dus met andere woorden: een woordvoerder is iemand die woorden voert
:joy::joy:

2 likes

Krasnapolsky, Barbizon, Amrath, hotel

Startransfer buschauffeur

In Nederland is het geen gebruikelijk woord, maar voor jou blijkbaar wel. Woorden die in een bepaald deel van het Nederlandse taalgebied gebruikt worden geven uiteraard Google-hits, maar dat betekend niet dat iedereen in de rest van het Nederlandse taalgebied dat woord ook kent.

2 likes

Dat je een woord in je vocabulaire mist wil nog niet zeggen dat het in Nederland geen gebruikelijk woord zou zijn. Maar het woord komt uit de transportwereld. Oorspronkelijk middels paard en wagen, later het rail- en volgens mij ook wegtransport. Heeft niets te maken met regio.

3 likes

Een wagenvoerder bestaat gewoon in Nederland
De bestuurder van elektrische treinen wordt zo vroeger genoemd.

3 likes

Mijn opa, god hebbe zijn ziel, voorheen machinist op de Jumbo, noemde inderdaad bestuurders van de electrische tractie zo.

3 likes

Machinist was voorbehouden voor de mannen op stoomlocomotief
 :+1:

2 likes

Ik weet niet waarom je hier zo lang op door blijft gaan. Ik heb met de beste bedoelingen de grap van Blufkakel aan je uitgelegd, omdat je zelf aangaf niet te begrijpen wat hij bedoelde.
Het is een feit dat wagenvoerder niet een veel gebruikt woord voor een bestuurder van een trein is. Wellicht onder mensen in de transportbranche, maar dat maakt het onder de gemiddelde Nederlander nog geen gebruikelijk woord. Dat maakt in dit geval ook helemaal niets uit. Er zijn mensen, waaronder ik en blijkbaar ook Blufkakel, die het woord niet kenden.
Ik kom voor mijn werk door het hele Nederlandse taalgebied en hoor wel vaker woorden of zegswijzes die ik niet kende of die in mijn regio niet gebruikelijk zijn. Dat kan soms voor verwarring zorgen, maar het maakt naar mijn mening de Nederlandse taal ook leuk.

7 likes