Een wagenvoerder bestaat gewoon in Nederland…De bestuurder van elektrische treinen wordt zo vroeger genoemd.
Mijn opa, god hebbe zijn ziel, voorheen machinist op de Jumbo, noemde inderdaad bestuurders van de electrische tractie zo.
Machinist was voorbehouden voor de mannen op stoomlocomotief…
Ik weet niet waarom je hier zo lang op door blijft gaan. Ik heb met de beste bedoelingen de grap van Blufkakel aan je uitgelegd, omdat je zelf aangaf niet te begrijpen wat hij bedoelde.
Het is een feit dat wagenvoerder niet een veel gebruikt woord voor een bestuurder van een trein is. Wellicht onder mensen in de transportbranche, maar dat maakt het onder de gemiddelde Nederlander nog geen gebruikelijk woord. Dat maakt in dit geval ook helemaal niets uit. Er zijn mensen, waaronder ik en blijkbaar ook Blufkakel, die het woord niet kenden.
Ik kom voor mijn werk door het hele Nederlandse taalgebied en hoor wel vaker woorden of zegswijzes die ik niet kende of die in mijn regio niet gebruikelijk zijn. Dat kan soms voor verwarring zorgen, maar het maakt naar mijn mening de Nederlandse taal ook leuk.
Geluidsregisseur in de tweede kamer, spreken, luisteren of MUTE!!
Audiofiel?
Audiofiel, muziekliefhebber, geef het een naam. Maar inderdaad een passie van mij, met name het modificeren van apparatuur en luidsprekers. Sinds een jaar ook werkzaam in deze mooie wereld van HiFi.
Zo, 248.000 op de teller. Bus of vrachtwagen?
Vrachtwagen…Respect voor buschauffeurs. Ik zou gek worden van die mensen!
Jaartje gedaan, alleen zuipende en brakende mensen vind ik vervelend.
Nu een paar jaar als pensionado voor de fun bijbeunend op de vrachtwagen. Paar dagen per week, heel leuk en zorgeloos werk .
Ik door de jaren alles gezien tussen Dublin en Moskou en van Trondheim tot Jerez de la frontera om het simpel te zeggen. Tegenwoordig niet zo ver en lang van huis meer. Dat werk is overgenomen door de eu collegas. Helaas…
Ik heb het voor het kiezen. Ik doe geen meerdaagse, geen gevaarlijke stoffen en geen buitenland. Geen zin in .
Jerez met zijn sherry Bodegas.
Ik heb mooi herinneringen aan.
Het klinkt bijna of we bij hetzelfde bedrijf rijden… De pensionados kunnen bij ons kiezen en ze zijn hard nodig. Ik rij tank…
Ik rij bloed.