Horloge en show een tipje van je werk? (Deel 1)

In Brabant?

Globaal binnen de driehoek Goes/Groningen/Maastricht. Standplaats Nijmegen.

3 likes

Ah ok, ik ken een bedrijf wat bloed rijdt in de buurt van eindhoven. Waar ik ook nog wel es kwam. normaal rij ik food.:grin::+1:

1 like

Ah zo zie de Botlekbrug er dus uit vanaf de andere kant :laughing:

Wat is de reden dat de lading (steenkool?) in hoopjes in de bakken ligt?
Ik snap dat ze overal precies hetzelfde liggen ivm gewichtsverdeling maar is uitspreiden over de hele bodem niet makkelijker?

Is de spoorbrug tussen Dordrecht en Zwijndrecht :wink:

1 like

Scherp. Nu zie ik het pas.
Ik zou beter moeten weten want ik rij vaak zat over beiden met de trein :see_no_evil:
Zo zie je maar dat alles er anders uitziet vanaf een andere hoek.

Ik snap het. Ze lijken op elkaar en ze gaan ook nog over hetzelfde water.

1 like

Leuk om te zien dat er meer techneuten hier zitten uit de entertainment branche!

1 like

Grappig, ik heb circa 13 jaren in voormalig pakhuis in Dordrecht gewerkt, ligt aan het water.

2 likes

Dat zijn de Dordtse bruggen, de Botlekbrug in het klein… :wink:

De lading op de foto’s is ijzererts. De reden dat het in kleine hoopjes verdeeld is, deze ertssoort zakt makkelijk in elkaar als de hopen te groot zijn. Dat geeft dan weer stabiliteits problemen als het naar één kant zou zakken. Helemaal uitvlakken gaat niet omdat het met een transportband geladen wordt.

Deze ijzererts is bestemd voor ThyssenKrupp, een staalfabriek in Duisburg.

11 likes

Olie & Gas Industrie off-shore, met als vervoer een helikopter, vandaar deze Hamilton X-copter (deze gaat nooit meer weg)

9 likes

heeft duisburg niet de grootste binnenhaven van Duitsland of Europa? Het sterft er tegenwoordig vd intermodalterminals.

Nope… handhaving soms wel trouwens dus halve punten!

Ik reken deze ook half goed. (Touringcarchauffeur)

Bedankt,

Ik heb ook respect voor jouw beroep! Rijd je nationaal of internationaal?

Maar om even terug te komen op het tweede deel van je bericht; ik wordt vaak gek van passagiers die beter de weg weten met hun fiat 500.

En zo zijn er nog een hele hoop varianten van passagiers die een boeiend gespreksonderwerp kunnen vormen.

Maar gelukkig zijn er wel veel meer mooie momenten dan minder mooie momenten.

Zo werd er gisteren nog een gedicht aan mij voorgedragen door een passagier.

En de fooitjes funden gewoon het horloge potje!

De foto was overigens genomen ergens in Nederland op het benedendek van een dubbeldekker van Nederlandse makelij.

Ik heb wel het kantoor met de mooiste uitzichten!

14 likes

Mont blanc?

Mijn pa heeft es een buschauffeur vertelt dat hij verkeerd naar krakow reed… Hij moest Berlijn aanhouden maar ging bij magdeburg richting Leipzig om zo naar de grens te rijden… ik was toevallig onderweg naar katowice en reed over de berlinerring naar een andere grensovergang…:grin:

2 likes

Nee dit lijkt meer op ; richting Risoul via Gap. Foto van vorig wintersport seizoen.

Ok, duidelijk verhaal. Bedankt voor de uitleg.
ThyssenKrupp ken ik wel, ik bracht daar vroeger weleens kolen naartoe met de trein maar dan naar Oberhausen.

Ok, ook interessant werk…

…beetje onze tegenhanger!

:+1:t2:

1 like

Klopt inderdaad.

Ook wel Duisport genoemd.

Zeker. Erg leuk. Verveelt na ruim 15 jaar nog steeds niet.
Wat jij doet lijkt me ook erg tof maar als ik jullie bij Emmerich weleens tegen de stroming over de Rhein zie kruipen dan lijkt me dat ook wel vermoeiend. Je moet er toch met je kop bij blijven dan.
In de havens manoeuvreren lijkt me dan wel weer echt leuk om te doen.