King of the road
Hé collega, ik kan het niet uit de foto halen.
Als dat je spanbanden zijn vervoer je wel heel zwaar spul.
Haha als dat zo was, had ik ook wel een leuker horloge om kunnen doen (zoals m’n Nomos) Deze G-Shock is wel het maximale, wat ik in de buurt van dit soort machines laat komen!!!
Idd Eddie meestal wat zwaarder materieel, shovels enz
Inderdaad HiFi luidsprekers, ben hier een set Bowers & Wilkins 802 D4 aan het modificeren.
Ik dacht al zo iets te zien ja. Die gebruiken waanzinnig veel braceing. Er staat een leuk en leerzaam fabrieksfilmpje op youtube. Heel indrukwekkend hoe ze dat met steambending doen. Maar dat is voor de grote modellen. Ze gaan daar niet over 1 nacht ijs. Maar ja, het zijn ook toppers op dit gebied
Zeker weten prachtige luidspreker, in de hogere prijsklassen lopen ze uit op de concurrentie. Voor ons als winkel wel een probleem om er iets gelijkwaardigs naast te temonstreren.
Binnenkort gaan we onze Nautilus demoset recappen (één van de eersten, nummer 11 en 12). Dit model bestaat nu dertig jaar, nog steeds vooruitstrevende techniek en willen deze dan ook in het zonnetje gaan zetten. Worden vandaag de dag nog steeds gemaakt.
Piece of art! zonder meer. Maar ze maken ook hun eigen drivers en dan heb je altijd een stapje voor Zowel hun design als productie daar zit filosofie achter, indrukwekkend! Maarrrrr, daar is de prijs ook naar. En toch zijn ze in zekere zin bang for ze buck, want je krijgt er heel veel vakmanschap voor terug.
Ik heb vroeger een paar Karlson’s 15" gebouwd. Eerst geprobeerd met een JBL K140 maar die bleek te stijf en heb toen gekozen voor andere JBL’s met een lagere resonantie frequentie. Toen vrienden en kennissen ze hoorde was het al snel, 'eh, kan je deze ook voor mij bouwen? Dat werden dus 5 of 6 paar. Konden ze zelf het mid en top erbij kiezen. Waar ze gebleven zijn weet ik niet maar ze zijn aan de binnenkant door mij hoogstpersoonlijk gesigneerd
Leuk, en zeker een leerzame hobby.
Oef…daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
Daar zullen de meningen altijd over verdeeld zijn. En dat is ook prima.
ATC, Genelec, PMC, Barefoot en ga zo maar door vinden allemaal dat ze de beste zijn. De keus is aan de klant. En dan te bedenken dat er top mix-engineers zijn die mixen over een Sony 7506 koptelefoon van 100 Euro. Het is maar net wat je gewent bent en prettig vindt.
Uiteraard, geluid is ook een kwestie van smaak. Elke luidspreker heeft toch een eigen klankkleur die je aanstaat of niet. De manier waarop B&W echter zijn luidsprekers bouwd heb je veel minder vervorming dan bij veel andere merken, hierdoor laten ze ook meer horen van de opname en je apparatuur. Kanttekening daarbij is dat een tekortkoming in de de keten (opname, versterker en randapparatuur) destemeer naar voren komen als hier een tekortkoming in is. En daar zit nu juist het probleem, veel winkels demonstreren met de verkeerde apparatuur of klanten sluiten ze aan op een home cinema set. Dan krijgen de luidsprekers de schuld, terwijl het probleem dat men hoort eigenlijk ergens anders ligt. Maar dat is een cruciaal stukje dat vaak wordt vergeten of niet wordt begrepen.
Dit is wel de crux idd. En klankkleur … ik noem het liever het ‘karakter’ van een luidspreker.
Met een diver65 op grote hoogte…
Beiaardier van Gotham City?
Baywatcher
Genieten van pensioen?
Houtworm bestrijder?
Werkloos?