Horloge en webshop

Welke webshop heeft een vitrine :joy:?

Scherp op de zaterdag. Top!!

Kan dus teruggestuurd zijn en neemt dus plaats in de vitrine!!

Dit was hier al eens een kwestie; iemand kocht een Oris met een afgestempelde garantiekaart van 2 of 3 maanden voor aankoop. Dit was dus waarschijnlijk eerder geretourneerd. En deze HFer heeft m om die reden ook weer retour gestuurd , weet zo even niet meer wie t was overigens.

1 like

Zo zie je maar dat je bijzonder goed moet oppassen.
Dank voor je antwoord

Heel veel webshops hebben ook een fysieke winkel, waar het bijvoorbeeld zelfs mogelijk is om je goederen af te halen, dus het is aannemelijk dat wanneer je een horloge online koopt en het daarna afhaalt dat ze het uit de vitrine halen omdat ze maar 1 exemplaar van dat horloge hebben…

1 like

Zo is het vaak ja

Van duurdere modellen hebben ze er echt geen 10 op voorraad.

Goede postings!,

Volgens de wet koop op afstand mag een koper het product bekijken en ook proberen zelfs. Als je een rollator koopt van een webshop mag deze uit de verpakking, in elkaar worden gezet en geprobeerd. Hij mag dan ten alle tijde retour ook al zijn de banden op straat geweest om te [proberen. De verpakking hoeft niet onbeschadigd te zijn. De verkoper moet dan maar een nieuwe verpakking regelen. Daarom ook kun je pallets met retourgoederen opkopen. Product is soms gewoon goed en nieuw maar verpakking niet.

Ik had even rollator als voorbeeld omdat ik die zelf ook ooit nog verkocht heb online met nog vele andere goederen. Maar bij een horloge mag je het wel proberen maar hoeft dan niet uit de stickers, ook kan de verpakking gewoon heel blijven natuurlijk. Je weet dat als je iets met een snoet koopt of meerdere onderdelen je het nooit meer zo in de doos krijgt als het er uit kwam. Ik niet iig :joy:

Dus als bij een horloge de stickers eraf zijn, sporen van het banden verstellen of wisselen kan die niet retour. Of een leren band waaraan je kunt zien dat die gebruikt is kan ook niet retour.

Maar volgens de wet mag een klant thuis een product bekijken of proberen zoals die dat ook in een winkel of showroom zou kunnen doen.

1 like

Ben het wel met je eens. Maar toch ligt het vaak iets gecompliceerder. Een kennis ven mij is advocaat. Daar heb ik het ook al eens aan voorgelegd.

Zijn antwoord was dat de consument een sterkere positie heeft dan de winkelier/webshop beheerder

De wet is in het leven geroepen om de consument te beschermen. Of zekerheid te bieden

Vergelijk het met dure foto camera lenzen. Een lens van bijv euro 3000. Koop je die in de winkel kan je de lens niet zomaar teruggeven.

Koop je de lens via de webshop van dezelfde winkel maak je foto,s etc. Op de mount komen krasjes van lenzen verwisselen. Toch kan je de lens retourneren binnen 14 dagen.
Omdat je geen daadwerkelijke voorlichting hebt gehad zoals bij aankoop in de winkel

Dat was zijn verhaal.

1 like

Dat klopt, de klant is beschermd. En de klant heeft dus het recht om te proberen. Bij een horloge kan dat zonder op maat te maken en uit de stickers te halen en de verpakking heel te laten. Bij het voorbeeld van een rollator moet die uit de verpakking en soms gemonteerd worden en of de verpakking dan stuk is moet je het accepteren. Schade aan het product is wat anders maar het is een lastige. Vaak moet je je verlies maar nemen.

Je ziet nu dus ook bij Coolblue meen ik de tweedekansjes, geretourneerde producten waar wat aan de verpakking kan mankeren of het product en dat is dan aangegeven en tegen gereduceerde prijs. Maar van Amazon kun je pallets opkopen met retouren bijvoorbeeld.

1 like

Inderdaad. Bij coolblue is dat het geval

Blijft toch gevaarlijk allemaal. Zeker met duurdere spullen.

Dank voor uw antwoord

1 like