Horloge en webshop

Ik vraag me het volgende af. Even theoretisch. Je koopt een horloge bij een juwelier middels de webshop. Je ontvangt dan het horloge en het evt certificaat.

Je hebt wettelijk het recht om het product binnen 14 dagen te retourneren. Zonder opgaaf van reden.

Wat als een ander nu het horloge koopt. Krijgt hij of zij dan een nieuw certificaat? Of het reeds afgestempelde? Krijg je wel een tweedehands product wat wellicht 13 dagen gedragen is?

Ja, als het niet beschadigd is of verpakkingskwesties zijn aan de orde, dan kan de verkoper nooit weten wat ermee gebeurd is.

Goede vraag, bij sommige webshops laten ze de pas open. Dus dan heb je dat probleem niet. Sommigen doen er een nieuwe pas bij.

Maar een gedragen horloge retourneren gaat je iig niet lukken.

1 like

Er zijn voorwaarden verbonden aan retourneren. Bij sommige producten moet het product nog in de originele verpakking zitten. Ik weet niet hoe dit met horloges gaat. Mogelijk nog in de stickers.

Je zou de voorwaarden van de webshop heel moeten nalezen… stel ik koop een zakje drop via een webshop mag ik alleen een ongeopende verpakking retourneren… of ik koop een tandenborstel…lekker fris :rofl::rofl:

Vanwaar deze snoodaardige (= als van een snoodaard) vraag van een ongewone uitgekooktheid?!

Ben ik door jou wellicht vele ‘nieuwe’ horloges via webshops rijker geworden, d.m.v. deze tweedehands waar als nieuw aan mij te hebben verkocht?

N.B. : deze vraag is zowel rhetorisch als metafoor bedoeld

Kort antwoord: ja, het kan zijn dat iemand het 13 dagen gedragen heeft.

Ik vroeg het me gewoon af. En ik koop niet via een webshop!

Dit gaat op voor cd’s en software, niet voor horloges

Oke. Ik ga 13 dagen een t-shirt dragen (lekker stinken) en dan terugsturen. Denk je dat ze het accepteren?

Als je de stickers erop laat en de band niet op maat maakt en er geen krassen op maakt.

Dat gaat dus niet :wink:.

Dus nee, je mag het horloge niet 13 dagen dragen.

Zo doe ik het elke keer met m’n boxershorts.
Scheelt een hoop wasgoed met elke 14 dagen nieuwe.

2 likes

Ik las net bij Ace & Spyer en Bouman dat de waardevermindering door beschadigingen en zo, wordt verrekend. Ben je het daar niet mee eens, moet je het horloge houden.

Overigens, weten jullie hoeveel mensen de spijkerbroek hebben gepast die jullie via een webshop kopen?

Onder die voorwaarden wel dus :wink:
Daarnaast, het verwijderen van stickers is een punt op zichzelf. Als dit nodig is om het horloge te kunnen passen zoals dat in een winkel kan gebeuren, kan je ook deze verwijderen.
Mocht je het horloge beschadigen dan kan de webshop een redelijke vergoeding van je vragen.

gaat ook op voor de kleding die je in de winkel past hoor.

Ik koop geen broeken via een webshop, want die passen toch nooit. (te lange pijpen :slight_smile: )

1 like

Ja meestal wel. Dat is het trieste aan het verhaal. Ze gaan niet eens een discussie aan met jou maar vergoeden meteen. Je wilt niet weten wat de Zalando’s en H&M’s van deze wereld vernietigen!

Met horloges vanaf een bepaald prijsniveau ligt dit natuurlijk heel anders.

Juist wel omdat ik, afhankelijk van het merk, juist een lengtemaat kan bestellen. In de winkel ligt alleen maar mt 36 en dat is voor mijn stompjes veel te groot. :wink:

1 like

Ik vroeg het me af omdat ik gisteren een horloge heb gekocht. En achteraf gezien zag ik geen stickers. Stond in vitrine.
Dus misschien ook tweedehands

Net een paar sneakers binnen gekregen via een webshop. De linker valt duidelijk groter als de rechter. Doos is ook aardig beschadigd. De linker is waarschijnlijk meerdere keren gepast (rechts zit een vervelend label) en de schoenen zijn teruggestuurd.
Mij maakt het niet uit zolang ze maar niet stinken. Dat verschil tussen links en rechts loop ik er wel uit in 2 dagen.

Ik kijk altijd goed. Zag een keer haarlijn krasjes. Heb dr een nette korting op gekregen.

1 like

Tweedehands waarschijnlijk niet, waarschijnlijker is dat de stickers zijn verwijderd om het horloge goed tot z’n recht te laten komen in de vitrine (en blijkbaar heeft het gewerkt want jij hebt het horloge gekocht :wink:)…

1 like