Hallo horlogekenners
Heb vanmiddag een horloge gekocht bij de blokker een enzo tempo milano 10atm
Chronograph aleen zit er geen gebruiksaanwijzing bij hebben jullie meer verstand van dit horloge zo ja zou ik graag willen weten hoe je de tijd zet en de datum en de maand alvast bedankt
Begin eerst eens met een (goede) foto te plaatsen, zodat we kunnen zien, waarover we praten.
Zou ik mogen weten hoe je een foto stuurd
lorenzo nieuwenburg Schreef:
Hallo horlogekenners
Heb vanmiddag een horloge gekocht bij de blokker
een enzo tempo milano 10atm
Chronograph aleen zit er geen gebruiksaanwijzing
bij hebben jullie meer verstand van dit horloge zo
ja zou ik graag willen weten hoe je de tijd zet en
de datum en de maand alvast bedankt
Je kunt middels de kroom tijd en datum verstellen.
Als je de kroon voorzichtg helemaal uittrekt (2 klikjes) kun je de wijzers voor en achteruit zetten.
Trek je de kroon gedeeltelijk uit (1 klikje), kun je dooir de kroon naar je toe of van je af dee datum en de maand instellen.
Hoop, dat je erwat aan hebt.
Groet,
Peter
Bedankt
Ga even
Kijken
Het werkt helaas niet hij doet wel aan 2 klikjes maar bij het eerste klikje doet hij niets en bij de tweede aleen de tijd aleen als je de tijd verzet zie je het onderste klokje mee draaien http://s814.photobucket.com/user/erwinnieuwenburg/media/image_zpsfa555c00.jpg.html
http://s814.photobucket.com/user/erwinnieuwenburg/media/image_zps5eb7cde3.jpg.html
was dat nou zo moeilijk?.. (
het verstellen/op tijd zetten gaat normaliter met de kroon. uittrekken … 1klik, dag/datum, 2 kliks tijd… met dag en datum is het meestal de ene kant op voor de dag… en de andere kant opdraaien voor de datum… maar het kan ook andersom zijn… :)o
Hallo, kan het zijn, dat het horloge een kalender en 24uurs functie heeft? Je hebt het over een meedraaiend klokje bij 6 uur, heeft deze een schaalverdeling die tot “24” gaat? Verder zie ik ook geen knopjes, om een eventuele chronograaf functie te starten. Zitten er misschien aan de linker kant van de kast, kleine knopjes, die je met behulp van een ballpoint pen kunt bedienen?
Ja er zit wel een soort van popnagel maar geen knopjes aan de linkerkant
Met de chronograaf bedoel jij dit
Druk dat popnageltje eens in, met een ballpoint of tandenstoker o.i.d.? Misschien verspringt er dan iets op het horloge. Betere foto’s zouden overigens enorm helpen, meer licht, en de macrofunctie gebruiken.
Ga het proberen
wat ook wel scheelt… zet de URL van je plaatjes alsjeblieft tussen … dan hoeven we niet elke keer te klikken…
Aleen heb ik nu nog niet de dag
Werkt dat ook op de ipad
Zitten er nog meer van die popnageltjes aan het horloge? Zo niet, probeer dan de kroon eens in te drukken? Foto’s maakt niet uit Erwin, gewoon blijven oefenen
Bij het eerste klikje doet hij ook vast wel wat, je moet soms even langer draaien voor er wat gebeurt is vaker zo met de dag verstelling.
Geen popnagels kijk morgen wel even indrukken lukt ook niet