Horloge ervaringen in KUL + Seiko 5

Volgens mij een virus hier op het forum, mensen die naar Kuala Lumpur gaan en er een horloge kopen. Ik ben net terug van 2 weken heerlijk uitrusten. Morgen weer aan het werk, maar goed het weekje is nog maar kort.
Uiteraard ben ik lekker rond gaan kijken naar mooie horloges. Wat mij opviel was dat er overal op de standaardprijs gauw zo’n 30% korting wordt gegeven. Deden ze dat hier in Nederland maar. Wat mij vooral opviel was dat er erg veel Seiko’s verkocht worden, en dan met name de automaten. Voor mezelf heb ik een fraaie Seiko 5 op de kop getikt:

http://img694.imageshack.us/i/102e173e68595a783fe91ec.jpg/][img=http://img694.imageshack.us/img694/1402/102e173e68595a783fe91ec.jpg

Echt een hele fraaie Seiko met de wijzers en indexen van de Monster. Mijn vrouw had een Monster om dus ik kon meteen kijken of de nieuwe aanwinst net zoveel licht gaf als de hare (mijn vrouw vond mij een nerd toen ik dat ging doen…). Monster en 5je geven allebei evenveel licht :slight_smile:

Daarnaast nog lopen kwijlen in de Starhill Gallery. Als je als horlogeliefhebber hier komt ben je verloren. Naast het “gewone spul” ook winkels van Graham, Roger Dubuis, Frank Muller etc.etc. En dan echt winkels waar ze alleen dat ene merk verkopen.

Ik heb tevens nog een blik op de Chinese markt geworpen. Hier zie je nepperds van 12 euro tot 700 euro. Maar wat een meuk zeg! Zelfs die belachelijk dure (met asian Valjoux) ècht troep. Iedereen die hier ooit op het forum over deze misdadige troep heeft lopen orakelen, ga ze eens in het echt bekijken. Mijn Seiko die 7 keer zo goedkoop was zag er 100 keer beter uit (en voelt ook zo). De verkopers benaderen je allemaal zeer agressief, met altijd dezelfde zijn dat ze “cheaper” zijn en “for you good price sir”. En dan loop je alleen maar langs de kraampjes. Ik kom op zo’n markt dus nooit meer.

Al met al is Kuala Lumpur een horloge paradijs met goede service en fraaie kortingen. Mocht iemand van het forum die kant opgaan, geniet ervan!!

Hulde!
Veel plezier met de nieuwe aanwinst… Ik hoop binnen enkele maanden weer eens terug te gaan naar KL en ga dan ongetwijfeld nog eens bij de Ball-dealer in Starhill kijken :slight_smile:

Groet
Mark