Goedemorgen beste verzamelaars,
Graag wil ik een Horloge etui aanschaffen voor 16 horloges(gisoni)
Echter heb ik één belangrijke vraag:
De helft van de horloges in een etui ligt permanent ondersteboven wanneer het etui geloten is en plat op een plank ligt.
Kan dit kwaad voor de mechanische uurwerken op lange termijn(heeft dit effect op levensduur e.d)
Ik wil het etui namelijk echt als horloge opbergplek gebruiken.
Of kan ik dan toch beter een horlogedoos aanschaffen voor 16 stuks(neemt mij net wat teveel ruimte in eigenlijk)
Ik hoor graag of iemand er een idee over heeft.
Met vriendelijke groeten
Marijn 2
wat grappig dat jij net een topic opent voor horloge opbergetui’s.
ik ben opzoek naar een mooise opbergdoos. Ik zit alleen met het volgende: bijna nergens zie ik maten staan van de vakjes waar de horloges in gaan. ik vraag me af hoe goed de horloges in de vakjes passen…
sommige horloges lijken te groot voor de vakjes op de fotos.
wat vaak voorkomt is dat het deksel te laag over de horloges sluit (of dat de horloges dus te hoog in de doos liggen). Een wat ‘dikker / hoger’ horloge komt dan met het glas tegen de onderkant van het deksel. Nogal irritant.
mede daarom zou ik dus voor een etui willen gaan.
Daarin is er in iedergeval ruimte genoeg.
Maar ik kamp dus met de vraag of het ondersteboven liggen wel goed is voor de uurwerken.
Groeten
Marijn
heb je die etui gezien op internet? ik zoek namelijk een etui die jij beschrijft…
Kijk anders eens in dit topic:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,135968,135968#msg-135968
Groeten,
Martin
Dank voor jullie reacties.
inmiddels heb ik een perfect horloge etui gekocht dat voor mij vele malen beter werkt dan een grote houten doos.
Het etui is erg mooi afgewerkt met zacht leer en een velours bekleding aan de binnenkant.
Ik ben er erg blij mee.
het gaat om een Gisonni etui voor 8 horloges.
zie foto`s.
Ik heb gisteren mijn Benarus Worldiver GMt binnen gekregen en daar zat echt een prachtige opbergrol bij.
Ik heb er 6 banden bij gekregen die er allemaal netjes inpassen. dit is naar mijn idee 10 x beter dan een doos waar je je nieuwe aanwinst in krijgt. Nu kan ik hem tenminste gebruiken om 5 horloges mee te nemen op reis! Daarnaast zitten er nog 2 ruimtes voor Strap Tools.
zodra ik mn camera weer heb zal ik even een fotootje maken!
Zo’n rol is ideaal!
Gr. Mark
Ps. Het horloge is ook leuk