Horloge fabrikanten Nederland en Belgie

Beste kenners,

Sinds een aantal maanden werk ik aan een nieuw horloge concept. Op dit moment heb ik een aantal samples van een producent uit Azie waarbij ik de kwaliteit helaas niet voldoende vind. Daarom ben ik zoek naar horloge fabrikanten in Nederland of Belgie om het concept verder uit te werken. Kennen jullie fabrikanten die aan een innovatief horlogeconcept zouden willen werken?

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,

B Swierstra

Neem eens contact op met dwf of Danish design. Beide Nederlandse merken. Geen eigen fabrikanten, dat besteden ze uit, maar volgens mij zijn horloge fabrikanten in de Benelux schaars…

coffeecup Schreef:

Neem eens contact op met dwf of Danish design.
Beide Nederlandse merken. Geen eigen fabrikanten,
dat besteden ze uit, maar volgens mij zijn horloge
fabrikanten in de Benelux schaars…

Denk idd dat je in Duitsland meer kans maakt.

In Duitsland heb je Ickler die kwalitatief goede kasten produceert. In Nederland van der Gang, maar die produceren alleen voor het eigen merk lijkt mij.

Ik ben zelf ook bezig met een eigen horloge. Bij welke aziatische bedrijven heb je sampels laten maken en wat viel je precies tegen? En welke kosten werden er jou berekend voor samples? (antw. mag ook in privebericht)

Ik meende ooit gelezen te hebben dat vandergang zijn kasten ook inkoopt?
Vraag Mick Mooren eens die heeft vast nog wel een lijstje met potentiele leveranciers paraat!

Marz Schreef:

Ik meende ooit gelezen te hebben dat vandergang
zijn kasten ook inkoopt?

Van Der Gang produceert de kasten zelf (en ik heb het ze daar zien doen).

CvdK daarentegen betrekt ze van Ickler (wellicht is daar de verwarring mee?)

Bedankt voor je antwoord. Zijn er fabrikanten uit Duitsland die je aan kan bevelen?

Mvg, Bas Swierstra

“De” 3 Duitse kastenmakers zijn:

Fricker (Pforzheim)
Ickler (Pforzheim)
Sächsische Uhrentechnologie (Glashütte)

Een kleine serie zal nooit makkelijk zijn, maar de eerder aangehaalde Mick Mooren heeft dit met succes laten doen bij Ickler (naar ik meen heeft hij er een serie van 100 laten maken).

Hoe zit het eigenlijk met Roland Kemmner? Maakt die zijn kasten ook niet zelf, of krijgt ze ook via Ickler?

Dit is 1 van eerder genoemden,
http://www.w-fricker.de/full_service.html

Dank voor je reactie. Kan je mij eventueel in prive bericht de contactgegevens van Mick sturen?

Hij heeft een site en is ook op,dit forum actief.

hcptdg Schreef:

Hij … is ook op,dit forum actief.

Naar zijn eigen zeggen niet echt (meer):

http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,583542,586622#msg-586622

Zelf heb ik inderdaad goede ervaringen met Ickler. Ik kon daar 50 kasten laten maken, maar ik heb wel zelf voor de technische tekeningen gezorgd en ook de glazen en pakking heb ik elders laten maken en er zelf ingeperst. Normaal is het vaak inderdaad minimaal 100 stuks…
Als ik jou was, zou ik gewoon eens contact opnemen met Ickler en vragen wat er mogelijk is…