In het nieuwste tijdschrift van FOCUS staat een artikel over macrofotografie met een apart gedeelte gericht aan horloge fotografie.
Ik dacht, vast de moeite waard voor de fotografen op dit forum zoals ikzelf.
![]()
In het nieuwste tijdschrift van FOCUS staat een artikel over macrofotografie met een apart gedeelte gericht aan horloge fotografie.
Ik dacht, vast de moeite waard voor de fotografen op dit forum zoals ikzelf.
![]()
Leuke tip! Thanks! Ga 'm straks denk ik even kopen.
In het nieuwste tijdschrift van FOCUS staat een
artikel over macrofotografie met een apart
gedeelte gericht aan horloge fotografie.Ik dacht, vast de moeite waard voor de fotografen
op dit forum zoals ikzelf.https://focusmedia.nl/magazine/edities/huidige
https://static2.focusmedia.nl/a417f6079e/uploads/t
humbnails/150/7194b/foc0514_cover_lores-web.jpg
Leuke tip!
:)-d
Ik ben straks ook in de buurt van de boekhandel. Tijd om het naar een hoger plan te tillen. Thanks!
Er staan mooie tips in, maar je snapt wel dat als je zulke foto’s wilt maken, je ook weer een godsvermogen kwijt bent aan een camera en randapparatuur hè :+

Ik kon 'm zelf niet krijgen wegens uitverkocht.
Maar eentje gereserveerd, dus morgen even ophalen.
Mijn echtgenote is vandaag gaan informeren in een verkoopspunt waar ze Focus verdelen…maar…uitverkocht 
En niet meer te bestellen 
Moest er iemand de tip van Monaco willen volgen

Bij mij op het werk lagen er na mijn bezoekje in ieder geval nog 2 in het schap ;). Het is echter wel het vorige nummer (dus officieel niet meer verkrijgbaar). PB maar mocht iemand er een willen. Dan kijk ik morgen wel even of ze er nog liggen.
Groeten,
Sven
Ik heb vanmiddag bij de Ako het artikel even doorgebladerd. Er staan 10 tips in voor goede foto’s, maar een beetje van het niveau “let op de compositie”, “gebruik een macro lens”, “maak het horloge goed schoon”, “let op de belichting”, “pas op voor reflecties”, “gebruik accessoires voor de achtergrond”, “gebruik een diffuser”, enz. Niet echt EUR 6,99 waard m.i. voor de rest wel leuke voorbeeld foto’s erbij.
Merci. Ik fotografeer veel (clubniveau en redelijk succesvol) en ik heb niet zoveel met macro, maar wel met horloges - maar daarvoor koop ik echt geen macrolens. HorlogeLiefhebbers met ‘eenvoudige’ (zoom-)objectieven kunnen heel goede foto’s maken. Tabletopfotografie. Statief, klein(ste) diafragma, spiegel omhoog, op timer zetten en 600 iso levert voldoende kwaliteit op voor een prachtige internetfoto. Denk aan de minimale instelafstand (met de hand, scherpstellen) en bij voorkeur een brandpunt kiezen rond 50/70mm. Zo dat scheelt weer € 900,- of meer…
Opstelling op de tafel met voldoende licht. De vensterbank is meestal te direct of je moet een grauwe dag hebben richting schemering. Het lastigste is het juiste licht op het horloge te krijgen. Een wit stuk karton om de schaduwkant op te lichten levert met wat experimenteren een mooi resultaat op. Spiegeling op je glas is ff lastig, maar je kunt je lekker een middagje uitleven en digitaal kost het je weinig.
Ook niet meer te vinden in de winkels in mijn woonplaats… Maar dank voor de tips!