Horloge geërfd

Voorgeweekt heb ik helaas afscheid moeten nemen met mijn opa. Na een paar dagen om dit treurige nieuws te verwerken had mijn oma gevraagd of ik interesse had om mijn opa’s horloge te erven. Ik heb dit aanbod natuurlijk aanvaard. Het is een Seiko Quartz die volgen mijn oma minimaal 30 jaar oud moet zijn. Echter heb ik nul ervaring met vintage horloges en met een beetje googelen werd ik niet veel wijzer. Zijn er misschien forumleden die mij wat kunnen vertellen over dit model. Ook vroeg ik me af of jullie misschien tips hebben om dit horloge op te knappen. Polywatch heeft tot nu toe niet geholpen om de krassen uit het glass te krijgen.

Foto’s:




(teskt: Seiko 970406 water risistant stainless steel japan-A7123-8210[G2])

3 likes

Allereerst nog gecondoleerd.

Ik kan je niet zo veel over het horloge vertellen (een ander hier vast wel), maar ik zou er voor kiezen om hem door een horlogemaker op te laten knappen.
Kan me goed voorstellen dat je vanwege de emotionele waarde toch graag wilt dat hij in ere hersteld wordt.

1 like

Allereerst gecondoleerd!

Ik zou er een nieuw glaasje in laten zetten. Kast liet ik hetzelfde, zijn stuk voor stuk herinneringen aan je opa’s leven toen hij hem heeft gedragen.

Ik heb hetzelfde gedaan met het horloge van mijn opa. Ben er elke dag blij mee als ik naar de (aardig beschadigde) verweerde kast kijk :slight_smile:

2 likes

Altijd triest, Opa’s moeten blijven. Toch een mooie herinnering dit horloge. Daar zal een nieuw glas op moeten. Er zijn hier vast wel leden die je daarbij kunnen helpen. Die melden zich wel of men geeft je tips. Hopelijk heeft de batterij niet gelekt, dan wordt het een lastiger verhaal. Succes :+1:

4 likes

De barbarij is vrij nieuw. Mijn vader heeft er een paar jaar geleden een nieuwe voor mijn opa in laten zetten. Ik ga ervan uit dat dit geen probleem moet zijn.

Allereerst gecondoleerd,

Zo snel als ik kan zien ontbreekt ook de bezel

Zo zou hij er uit moeten zien,

Google maar eens op : Seiko A7123-8210

Veel succes met het herstellen, een mooie herinnering aan je Opa !

6 likes

Netjes herstellen en op bijzondere dagen dragen :v:t3:

1 like

Gecondoleerd, het is een leuke Seiko, maar hij mist helaas de bezel. Deze zijn op Ebay nog wel te vinden, maar kosten dan snel €50-80.

2 likes

Seiko 7123 module, gemaakt in juli 1979.

Even zoeken in Google en je vindt meer nuttige info.

Overigens nog gecontroleerd met het verlies van je opa.

1 like

Je opa droeg hem zonder bezel, en vast met een hele goede reden (ahum) :wink: voor de puurheid van de herinnering zou ik hem persoonlijk lekker zo laten. Kan je ook overwegen.

Of je moet zeggen; ik draag hem zoals mijn opa hem ooit gewild heeft. Dan zou je hem inderdaad een beetje moeten “restaureren”

1 like

Gecondoleerd, draag hem met mooie herinneringen en trots :ok_hand:t2:

1 like

Oeps, moet natuurlijk zijn gecondoleerd. Max mea culpa!

1 like

Polywatch werkt eigenlijk alleen bij plexiglas. Jouw Seiko heeft als het goed is mineraalglas/hardlex.

Gecondoleerd met je opa.

1 like

Naar een horlogemaker gaan, die kunnen het glas veel beter polijsten of zelfs vervangen. Onderhoud van uurwerk erbij en horloge kan er weer tegenaan. Of je de kast ook gaat polijsten is een persoonlijke kwestie.

1 like

Gecondoleerd met het verlies van jouw opa.
Ik heb jou een PB gestuurd.

1 like

Gecondoleerd, het is een erg tof horloge en ik hoop dat je veel plezier hebt van het dragen!

1 like

Lijkt mij een tijdloos model, zeker de moeite om het op te laten knappen om de herinnering te bewaren.

1 like