Horloge gekocht, echt of nep?

Hallo mensen,

Ik heb gister een mooie horloge gekocht van een vriend en vraag me af of het een echte op neppe is, hoe kan je dat zien?

Zie foto’s. Hoop dat de kenners me meer duidelijkheid kunnen geven.

Wat heb je er voor betaald?

Ik hou het, ondanks de zeer wazige foto op nep. De achterdeksel met het vage opschrift Broad Arrow hoort niet bij dit model.De kroon steekt te ver uit. De bandaanzet is dermate gammel dat die mij ook doet twijfelen. Is het een goede vriend van je trouwens… :smiley:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

100% nep…

100% Goede vriend af denk ik… of de prijs moet 15 Euro zijn geweest.

200% nep…

Dank jullie wel voor het snelle reageren.
Het is een hele goeie vriend, hij heeft een ongelooflijk grote collectie horloges, maar weet vaak niet wat echt of nep is. Ik heb het horloge nu, heb hem nog geen geld gegeven, dus even kijken hoe en wat.

fake

Klopt dat de foto onscherp is, excuses daarvoor.
Wilde alleen snel weten of het een echte of neppe is, zo te lezen is het een neppe.

Als je het moet vragen is het vaak foute boel ;).

En tegenwoordig zijn sommige neppers zo goed dat je eigenlijk de verkoper/historie moet kopen en pas op de tweede plek het horloge, als je hem niet meteen kan laten controleren bij een dealer.

Wat vraagt ie voor dat horloge?
Als het een paar tientjes is, dan weet je genoeg.
Als het een goede vriend is zal hij je niet een paar honderd euro voor een nephorloge vragen. Zo wel, dan moet je 'm meteen uit je iPhone pleuren!:smiley:
Overigens had je jouw vraag zelf al kunnen beantwoorden door zelf eerst even te googelen wat zo’n ding ongeveer waard is. Of, beter nog, even op je fiets te stappen bij een juwelier langs te rijden.

Vind het trouwens weer een zeldzaam vaag verhaal over een horlogeverzamelaar die niet weet welke horloges in z’n verzameling echt en welke fake?:S

TagEd Schreef:

Vind het trouwens weer een zeldzaam vaag verhaal
over een horlogeverzamelaar die niet weet welke
horloges in z’n verzameling echt en welke fake?:S

Moest ik ook aan denken ja, als je hem voor meer als 50euro heb gekocht dan moet je toch aan je vriend gaan twijfelen:)

Ik heb het zo gelezen: “hij heeft een ongelooflijk grote collectie horloges, maar -IK- weet vaak niet wat echt of nep is” :wink:

lencoth Schreef:

Ik heb het zo gelezen: “hij heeft een
ongelooflijk grote collectie horloges, maar -IK-
weet vaak niet wat echt of nep is” :wink:

Oh, ja dat kan ook.:slight_smile: Maar dan zal hij (die vriend) het toch zélf wel weten, lijkt me. En daar vraag je dan toch wel even naar, als je zo’n horloge van 'm wil overnemen en dat zelf niet kunt inschatten.:S Dat is namelijk toch wel een ‘beetje’ belangrijk voor de prijs: 50 euro of 1500 euro.
En wanneer het in de richting gaat van het laatste bedrag, dan ga je natuurlijk alsnog expertise inwinnen bij een dealer.
Maakt mij verder niet uit, hoor.8-):smiley:

Mijnheer komt hier checken welke kwaliteit nep hij gekocht heeft

Op www.hebikeengoedenep.nl staat vast wel een antwoord

schmeink Schreef:

Mijnheer komt hier checken welke kwaliteit nep hij
gekocht heeft

Op www.hebikeengoedenep.nl staat vast wel een
antwoord

Of welke kwaliteit hij wil verkopen.

Lijkt op een beetje vissen -met een onaannemelijk verhaal- om 'm op MP te zetten.
Verder ben ik vrijwel altijd optimistisch :wink:

geen boekjes? doosje? garantie? serienummer etc… zodra dat er allemaal niet bij zit en je onder de €1500 zit, 4getit

Wat een onzin dit.

Bij een oprechte vraag had hij heus wel een scherpe foto geplaatst.
Gwoon effe vissen.

Wegwezen!

AlcoS Schreef:

geen boekjes? doosje? garantie? serienummer etc…
zodra dat er allemaal niet bij zit en je onder de
€1500 zit, 4getit

Er zijn zat complete sets in neptroep te krijgen. En daar wordt gerust dik geld voor gevraagd om een een onnozele sukkelaar geld af te troggelen.

Mooi man.

Zo en nu met chips en bier op de bank, wachten wat er komen gaat…

TS heeft al een tijdje niet meer gereageerd…