Zo dat is er één van de oude stempel…Welcome back
Mooi man dat het weer beter gaat en welkom terug
Welkom terug in het leukste speelgoedwinkeltje van volwassen jochies.
Fijn dat het beter met je gaat!!
Veel draagplezier!
Ja…maar te duur.
Ja klopt…maar voor nu is staal weer draagbaar voor mij dus wie weet in de toekomst.
Welkom terug in horlogeland en fijn dat het nu beter gaat! Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen waarom een horloge dragen door reuma lastig was/is? Veroorzaakte het gewicht ervan pijn, of irriteerde het materiaal de huid?
Voel je overigens absoluut niet verplicht om te antwoorden: de reden dat ik het vraag, is dat een goede vriend van me ook reuma heeft (bij hem is het ook gekoppeld aan een huidaandoening). Hij wuift het vooral weg, waardoor het voor mij lastig is om inzicht te krijgen in waar hij zoal moeite mee kan hebben.
Ik merkte als ik een horloge droeg, mijn pols gewricht stijf werd.
Waardoor ik mijn handen bijna niet kon gebruiken.
Waarschijnlijk koud metaal of gewicht is hier een trigger.
Ik krijg dezelfde klacht als de roosters van de airco in de auto op mijn handen gericht staat…dan krijg ik ook pijnlijke polsen.
Mijn handen en polsen zijn door de reuma het grootste probleem geworden.
Dingen zoals doppen losdraaien of deurklinken naar beneden duwen werdt een groot probleem voor mij…
Jezelf wassen of simpelweg jezelf sanitair verzorgen was bijna onmogelijk geworden.
Nu gaat alles een stuk beter door nieuwe medicatie.
Ik heb weer bijna 50 procent kracht terug gekregen…en soms doet het wel zeer maar je accepteert een bepaald level van ongemak.
Welkom terug en fijn om te horen dat het weer beter gaat!
Dan is juist titanium misschien een goede optie. Het is de helft lichter dan staal en neemt door de thermische eigenschappen sneller lichaamswarmte over (blijft zodoende minder lang koud om de pols als je hem omdoet). Ik las eerder in je post dat je het te duur vindt, maar de grondstof “an sich” is niet veel duurder dan staal en meestal zijn titanium uitvoeringen slechts fractioneel duurder dan diens stalen broers.
Mooi man welkom terug!
Wat fijn voor je dat het probleem gedeeltelijk opgelost lijkt.
Door artrose in polsen en handen heb ik helaas de zelfde klachten.
Gelukkig weinig last bij het dragen van mijn vintage horloges.
Ik draag ze het liefst op leer, vind ik mooier en is minder belastend.
Ik vind het wel lastig om een versleten of stroef-draaiende kroon op te winden.
Dat lukt niet goed.
Soms laat ik er dan een nieuwe-oude kroon op zetten, dat helpt.
Prachtig nieuws, belangrijker dan de aanschaf van een Patek
Hoop van harte dat de verbetering blijft/doorzet en dat er nog vele horloges zulen volgen. Welcome Back!
Voordat ik mijn horloge aandoe stop ik hem in mijn broekzak om op te warmen.
Welkom terug! Ik hoop dat je nog veel van je horloges mag genieten!