Horloge Gereedschap aangeschaft m.b.t. Timezone cursus

Hallo Vrienden,

Ik ben nou al een tijd weg van horloges, het heeft zich tot een echte hobby ontwikkeld voor me. Nu vond ik het tijd dat ik dieper op de stof in ging, dit heb ik besloten te doen door de TimeZone watch school te gaan volgen. Voor de genen die hier niet bekend mee zijn, dit is een online cursus die vanaf de basis begint met horlogemaken.

Om dit te doen heb je natuurlijk gereedschap nodig, dit vond ik bij Otto Frei nogal aan de prijs om allemaal te bestellen dus had ik besloten het gereedschap apart te kopen en het uurwerk voor de cursus/de cursus zelf gewoon te bestellen.

Nu kwam ik afgelopen week een heel mooi setje tegen op marktplaats die de eigenaar wel voor een hele zachte prijs wou reserveren, ik moest er alleen wel een eind voor rijden van het ene oosterse uiterste (Oldenzaal) naar het westerse uiterste (Haarlem). Al met al was het het waard, alles zit er bij je kan het zo gek nog niet verzinnen.

Ook heb ik er nog een paar klokjes/zakhorloges/sloopuurwerken bij.

Waaronder een Parnis Power Reserve (nieuwstaat) die ik een dagje aangehad heb.
En een Galco handopwinder vintage NOS diver, aan de band te beoordelen/de staat van de klok zelden tot nooit gedragen.
Een Hamilton en een Kienzle zakhorloge beidden werkend.

(het bovenstaande zul je in het verkoop topic tegenkomen binnenkort, heb hier namelijk geen interesse in persoonlijk)

En ja hoor wat tref ik aan in een van de vele laatjes, het timezone uurwerk voor Level 1 van de cursus. Dit scheelt weer een hoop geld!

Hier een paar overzichtsfoto’s en fotos van alle meuk/klokjes die erbij zaten.










Hoi, wat leuk(tu), zie ik daar nu een Molnija uurwerk? de twee na laatste foto. Wat staat daar op? Onder 15-KAMHEN (of zo-iets:D) staat een code: zo te zien 4-nogwat. Daaraan kan je zien wanneer het gemaakt is.

Die Galco is ook erg leuk! Zou ik lekker gaan dagen ipv slopen:D:D

De Galco is wel perfect voor m’n pols met zn 38MM, hierdoor ben ik ook gaan denken over de superocean heritage 38mm als spaarobject.

Ik heb even gekeken voor je en onder 15-KAMHEN staat: 4-51 dus dat zou betekenen 1951?

Groeten, Berend!

Mooi, alle Breitling reparaties voortaan in Zuid Limburg :)-D

hans

BreitlingBerend Schreef:

De Galco is wel perfect voor m’n pols met zn 38MM,
hierdoor ben ik ook gaan denken over de superocean
heritage 38mm als spaarobject.

Ik heb even gekeken voor je en onder 15-KAMHEN
staat: 4-51 dus dat zou betekenen 1951?

Groeten, Berend!

Klopt: dat betekent vierde kwartaal 1951. Molnija is eind 1947 begonnen en in 2007 gestopt. Dus dat is een leuk redelijk vroeg uurwerkje. Niet spectaculair, maar wel leuk. Als je zaak compleet hebt en in elkaar kan zetten, heb je toch een leuk Russisch zakhorloge(tu)

tjvreeken Schreef:

BreitlingBerend Schreef:


De Galco is wel perfect voor m’n pols met zn
38MM,
hierdoor ben ik ook gaan denken over de
superocean
heritage 38mm als spaarobject.

Ik heb even gekeken voor je en onder 15-KAMHEN
staat: 4-51 dus dat zou betekenen 1951?

Groeten, Berend!

Klopt: dat betekent vierde kwartaal 1951. Molnija
is eind 1947 begonnen en in 2007 gestopt. Dus dat
is een leuk redelijk vroeg uurwerkje. Niet
spectaculair, maar wel leuk. Als je zaak compleet
hebt en in elkaar kan zetten, heb je toch een leuk
Russisch zakhorloge(tu)

Heb er geen kast of wijzers bij alleen de kroon en de plaat+het lopende uurwerk, maar ik zal een maar een rustig beginnen met de cursus voordat ik ook maar ga denken aan iets in mekaar te zetten haha!

Gaaf! En meteen een goede start zie ik. Goede boeken heb je ook al en met Bergeon gereedschap zal je niet snel de mist ingaan. Succes ermee! :~

Mooie set en die Galco is ook erg mooi. Ik wens je veel succes met de cursus. En misschien leuk om af en toe wat vorderingen te posten?

Groetjes

Hele mooie set, klus zelf ook wat aan horloges en heb ook al het een en ander aan gereedschap aangeschaft.
Je zegt je hebt het voor een zacgt prijsje, waar moet ik dan aan denken, meer richting 100 euro of meer richting 500 euro, ik hoef geen exact bedrag te weten, eerder orde van grootte.
PB is ook OK.

Hartstikke leuk man!! Super dat je zo bezig bent met je hobby. Ik zou dat toch ook wel leuk vinden. Wellicht iets voor de toekomst. Ik ben ook wel benieuwd naar wat zo’n startersset kost, maar ik kan me niet voorstellen dat je er met 100 of zelfs 500 euro bent (zoals een ander forumlid opperde). Ook ik ben wel benieuwd of je een indicatie zou kunnen (willen) geven.

Gefeliciteerd met je super aankoop,ik wens je er veel leerplezier mee.

GR harb

sorcees Schreef:

Hele mooie set, klus zelf ook wat aan horloges en
heb ook al het een en ander aan gereedschap
aangeschaft.
Je zegt je hebt het voor een zacgt prijsje, waar
moet ik dan aan denken, meer richting 100 euro of
meer richting 500 euro, ik hoef geen exact bedrag
te weten, eerder orde van grootte.
PB is ook OK.

Je hebt een PB, de prijs was precies de helft van een van de door jou genoemde vragen ( lijkt me duidelijk;) )

jij bent er nu helemaal klaar voor. succes met de cursus (tu)

groet,
Arno

da’s niet duur 50 Euro:D

hcptdg Schreef:

da’s niet duur 50 Euro:D

Hehe, ik ga er vanuit dat dit sarcasme is :#

Tof hoor! Ik had de advertentie ook zien staan. Was me min of meer aan het beraden wat een goed bod zou zijn toen de set al gereserveerd was. Veel plezier ermee :~

Als ik het zo zie heb je een erg goede koop gedaan.
Mooi man en heel veel succes met de cursus.

ik heb de set ook voor ogen gehad op MP en overwogen. Maar ik dacht laat ik nou gewoon langzaam opbouwen. Achteraf was dit vast slimmer en sneller :wink:
Tof hoor!

Super dat je de TZ-cursus gaat doen! staat bij mij ook nog ergens op een to do lijst, ben benieuwd naar je ervaringen. Succes. :~

Gaaf man!!

Kreeg vandaag van mijn horlogemaker aangeboden om eens achter een werkbank bij hem te gaan zitten en zelf een onlangs uurwerkje te servicen… heb het niet laten merken, maar ben dol enthousiast!!:slight_smile:

Kortom snap je een beetje hoe je je voelt!