🎆 Horloge(gerelateerde) voornemens 2026

Ja, er moet misschien toch maar wat uit. Het loopt, langzaam maar zeker, weer uit de hand, qua aantal. Al weet ik nog niet precies wat… :thinking:

Vooral omdat…

Ik toch serieus aan 't denken over/kijken ben naar een Monaco.
TAG Heuer Monaco – christopher west presents

10 likes

ik wilde van 2025 een rustig jaar maken… mislukt! :smirk:
2026 dan?

1 like

Ik wil eindelijk naar een one watch collection (geïnspireerd door @jurk en @dj00tiek en een beetje door @pasd)

5 likes

Me hier op het HF te melden was misschien het beste of het slechtste wat ik in 2025 heb gedaan.
In 2026 wil ik mijn collectie en kennis vergroten. Analoog. Heel misschien zelfs meCHanisch. :wink: Ik heb er heel veel zin in. Er is veel ellende in de wereld. Soms durf je 's ochtends niet eens je telefoon te openen. Dan is deze hobby een uitkomst. Laat je alle ellende vergeten en zet dingen in perspectief. Hobby’s kosten geld. Per definitie. Doel is ook om het verstand niet te verliezen. Dat is wmb de grootste uitdaging. Ik vertrouw er op dat jullie me daar niet mee gaan helpen.

Iedereen een goed en verstandig 2026 gewenst.

10 likes

Op de wishlist staat om voorlopig te consolideren. Een jaar lang geen nieuwe aanwinsten en mij niet te laten verleiden :joy:

Heb mijn wensenlijst nog steeds niet afgewerkt :sweat_smile:

4 likes

Deze wellicht :thinking:

Koopje als je het mij vraagt

2 likes

Op de nominatie om eruit te gaan, de Tudor BB54 en de DJ 1601 op de Joskes jubilee

En op de shortlist staat de Yachtmaster 37mm. Een duiker mag groot zijn maar die 37mm past mij toch het mooiste.

8 likes

Deze staat toch echt bovenaan het lijstje

Zou een mooie aanvulling zijn, in ….

13 likes

Goed voornemen!

Mijn voornemen is het hele jaar met de 16600 te doen zonder te flipperen. Dan ben ik echt heel trots op mezelf.:sunglasses:

14 likes

Dream on Jur :wink:

2 likes

Niks nieuws kopen in 2026, en dat is vooral het voornemen van mij echtgenote :woozy_face:

7 likes

Leuk topic.

Ik heb mezelf dit jaar zonder regels laten gaan. Gewoon kopen wat er leuk uit ziet. Uiteraard wel met bijpassend onderzoek, heritage afwegingen en het verhaal achter het horloge volledig in kaart te hebben. Toch heeft het me aankopen gebracht waarvan ik me afvraag waarom… Best vreemd voor weloverwogen beslissingen…

Daarom ben ik van plan om mezelf komend jaar wat regels, geïnspireerd door anderen hier, op te leggen. Zoals ‘eentje er uit, eentje er in’, maar ook liever een wat meer waardevolle dan 3+ mindere.

Ik ben bijna op het punt dat mijn collectie een prima waarde vertegenwoordigd en dus binnen dat budget moet kunnen blijven. Iets minder aantallen dus voor hetzelfde geld, zeg maar.

Wat ik vooral wil, is mezelf weer helemaal onderdompelen in een aantal modellen. Alles er van weten en er dan voor gaan. Dat vind ik uiteindelijk gewoon het leukste om te doen.

De weg is de bestemming, ook in 2026.

Hele fijne dagen allemaal en op naar een mooi jaar :dizzy:

13 likes

:joy::joy::joy::face_with_peeking_eye:

2 likes

In 26 moet er nog een nette Speedmaster in de doos komen. :grinning:

1 like

Cartier tank 3169 in de collectie.

Verder fors krimpen. Later weer uitbreiden :smile:

2 likes

Een roadtrip naar de Jura.

3 likes

Er zit 1500 euro in de horlogepot en ik ben van plan om te wacthen en te sparen voor een beuker. Het geld brand wel want ik had net bijna deze gekocht.

20 likes

sterk zijn :muscle:

2 likes

Dus het is geen verrassing :cry:

Ik wel!