Niks nieuws kopen in 2026, en dat is vooral het voornemen van mij echtgenote ![]()
Leuk topic.
Ik heb mezelf dit jaar zonder regels laten gaan. Gewoon kopen wat er leuk uit ziet. Uiteraard wel met bijpassend onderzoek, heritage afwegingen en het verhaal achter het horloge volledig in kaart te hebben. Toch heeft het me aankopen gebracht waarvan ik me afvraag waarom… Best vreemd voor weloverwogen beslissingen…
Daarom ben ik van plan om mezelf komend jaar wat regels, geïnspireerd door anderen hier, op te leggen. Zoals ‘eentje er uit, eentje er in’, maar ook liever een wat meer waardevolle dan 3+ mindere.
Ik ben bijna op het punt dat mijn collectie een prima waarde vertegenwoordigd en dus binnen dat budget moet kunnen blijven. Iets minder aantallen dus voor hetzelfde geld, zeg maar.
Wat ik vooral wil, is mezelf weer helemaal onderdompelen in een aantal modellen. Alles er van weten en er dan voor gaan. Dat vind ik uiteindelijk gewoon het leukste om te doen.
De weg is de bestemming, ook in 2026.
Hele fijne dagen allemaal en op naar een mooi jaar ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In 26 moet er nog een nette Speedmaster in de doos komen. ![]()
Cartier tank 3169 in de collectie.
Verder fors krimpen. Later weer uitbreiden ![]()
Een roadtrip naar de Jura.
Er zit 1500 euro in de horlogepot en ik ben van plan om te wacthen en te sparen voor een beuker. Het geld brand wel want ik had net bijna deze gekocht.
sterk zijn ![]()
Dus het is geen verrassing ![]()
Ik wel!
7000 km wandelen: vanaf maart een jaar vrij ![]()
T zal een jaar met een gshock worden ben ik bang ![]()
Wandelen denk ik?
Dit jaar eindigde voor mij goed met de verkoop van mijn DJ. De opbrengst is de basis voor de benodigde fondsen die opgebracht moeten worden voor het horloge hetgeen al een tijd op mijn wensenlijst staat. Mijn voorkeur gaat tegenwoordig sterk uit naar dress-watches.
Het beste voornemen is geen plannen maken, en geen voornemens voornemen.
Dank maar ik geef de voorkeur aan mechanisch analoog.
Sorry, maar ben al een paar jaar saai en dik tevreden met 2 simpele zwarte horloges.
Hooguit nog één of ander afraghorloge erbij, want dit jaar zit ik iets te vaak met mijn klauwen in de blubber en tussen de tegels, dus laat ik voor het eerst in mijn leven nou eens ietsies voorzichtiger zijn met wat ik heb.
De horlogedoos (10) vol en 1 om de pols.
Collectie iets diversifiëren. En op de verlanglijst, die af en toe wisselt, maar behoorlijk constant blijft:
- IWC Ingenieur 1832
- Rolex GMT Master 16753 “Tiger Eye” Nipple Dial
- Omega Speedmaster 2998 Lollipop
- Patek Philippe Aquanaut Travel Time in staal
Of het gaat lukken? We gaan het zien ![]()
Na dit jaar een dresswatch gekocht te hebben ga ik komend jaar voor een mooie duiker als aanvulling. Hoogstwaarschijnlijk een Longines Hydroconquest of een Oris Aquis. Ik ambieer een 3-piece collectie maar ga het allemaal rustig aanpakken.