🎆 Horloge(gerelateerde) voornemens 2026

Dank voor de mooie suggestie maar niet helemaal wat ik in gedachten heb. Datum of kleine seconde zijn oke, verdere complicaties spreken me minder aan. Ook al vaak naar bijvoorbeeld Nomos gekeken.

Was blijkbaar de gouden versie.
Dit is de stalen versie

8 likes

Misschien een paar Acti thats it

1 like

Damasko DK 30/2, ik vraag dan wel om een blauwe secondenwijzer.
Inhouse uurwerkje. Maar pin me er niet op vast. :wink:

10 likes

In 2026 wil ik weer terug naar een 3 watch collection.
Dat betekent dat er nog 1 gouden dresser bij moet komen naast mijn witte OP 36 en Pelagos 39.

Twijfel nog wel een beetje aan de diameter, maar ik neig toch naar de klassieke 34 mm.
Dit zijn enkele kanshebbers;
image
image
image
image
image

Tips zijn welkom. Goud met tot max €7k en zonder date window

6 likes

Niks kopen. Eén erfstuk laten servicen. Veel vintage erfstukken dragen, bevalt me steeds beter.

3 likes

Ik denk deze

9 likes

Afgelopen jaar was bewogen, en dit moet 't worden komend jaar. Foto van Bulang, en zo’n Stingray diamond bark is toch wel heel lekker. In ieder geval een DD met extra saus, (of zalluf, zoals we hier in het Haagse zeggen).

12 likes

Gewoon eens helemaal niets.

4 likes

Klinkt voor velen waarschijnlijk niet heel spannend, maar ik wil snel weer eens horloges gaan passen en proberen. Kijk bijvoorbeeld al een hele tijd naar Sinn, Longines en Doxa, vind verschillende modellen mooi, maar heb geen idee hoe ze vallen. Dan bepalen welke het gaat (of gaan) worden.

1 like

Ja, er moet misschien toch maar wat uit. Het loopt, langzaam maar zeker, weer uit de hand, qua aantal. Al weet ik nog niet precies wat… :thinking:

Vooral omdat…

Ik toch serieus aan 't denken over/kijken ben naar een Monaco.
TAG Heuer Monaco – christopher west presents

10 likes

ik wilde van 2025 een rustig jaar maken… mislukt! :smirk:
2026 dan?

1 like

Ik wil eindelijk naar een one watch collection (geïnspireerd door @jurk en @dj00tiek en een beetje door @pasd)

5 likes

Me hier op het HF te melden was misschien het beste of het slechtste wat ik in 2025 heb gedaan.
In 2026 wil ik mijn collectie en kennis vergroten. Analoog. Heel misschien zelfs meCHanisch. :wink: Ik heb er heel veel zin in. Er is veel ellende in de wereld. Soms durf je 's ochtends niet eens je telefoon te openen. Dan is deze hobby een uitkomst. Laat je alle ellende vergeten en zet dingen in perspectief. Hobby’s kosten geld. Per definitie. Doel is ook om het verstand niet te verliezen. Dat is wmb de grootste uitdaging. Ik vertrouw er op dat jullie me daar niet mee gaan helpen.

Iedereen een goed en verstandig 2026 gewenst.

10 likes

Op de wishlist staat om voorlopig te consolideren. Een jaar lang geen nieuwe aanwinsten en mij niet te laten verleiden :joy:

Heb mijn wensenlijst nog steeds niet afgewerkt :sweat_smile:

4 likes

Deze wellicht :thinking:

Koopje als je het mij vraagt

2 likes

Op de nominatie om eruit te gaan, de Tudor BB54 en de DJ 1601 op de Joskes jubilee

En op de shortlist staat de Yachtmaster 37mm. Een duiker mag groot zijn maar die 37mm past mij toch het mooiste.

8 likes

Deze staat toch echt bovenaan het lijstje

Zou een mooie aanvulling zijn, in ….

13 likes

Goed voornemen!

Mijn voornemen is het hele jaar met de 16600 te doen zonder te flipperen. Dan ben ik echt heel trots op mezelf.:sunglasses:

14 likes

Dream on Jur :wink:

2 likes