🎆 Horloge(gerelateerde) voornemens 2026

Iets vierkants, een paar Russische merken die ik nog niet heb. Maar niet teveel, anders kom ik in het nauw met draagtijd.

2 likes

Dit eigenlijk, minder horloges in de doos en hetgeen ik heb daardoor intensiever genieten.
Met de aankoop van mijn VC Fiftysix in november heb ik het doel voor 2026 (1 van de holy trinity voor/met mijn 40e) voortijdig behaald :star_struck: Iets minder flipperen zou fijn zijn … :face_with_peeking_eye:

3 likes

Zou mooi zijn!
Mocht hij komen, hopelijk wel met een lichtere tint van het titanium (passend bij de kleur)

1 like

26 stuks zou dan wel weer grappig zijn :grin:

2 likes

Laat je wensen uitkomen!

Heb je nog een foto van de 56? :grin:

1 like

Hoop n Fiffer 2026 te vinden…

2 likes

Niks erin, niks eruit en gewoon genieten van wat ik heb. Maarja, dat gaat m waarschijnlijk toch niet worden…

2 likes

Mijn voornemens. De Covergirl komt in 2026 in het blauwe gedeelte

En ga daarna op zoek naar een mooie Speedmaster

6 likes

Dit :joy:

mijn voornemen is minder geld uit te geven aan horloges. Dit zeg ik terwijl ik op de Hanhart website aan het scrollen ben :man_facepalming:

2 likes

Zeker! Morgen gaat 'ie weer om de pols, voor nu doen we het met een foto :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

Eigenlijk geen wensen op horloge gebied. Komt waarschijnlijk wel weer ergens wat leuks voorbij :wink::hugs:

1 like

Deze komt maandag binnen, niet echt 2026 maar wel bijna😜

En deze staat nu in de blauwe zone, e.e.a. Conform mijn huisregels.

13 likes

Misschien is 2026 het jaar om je

te versoepelen :grin:

1 like

Mijn arme '54 JLC Memovox weer op de rails helpen. Wilde het echappement wat bijsmeren; blijk ik bij het verwijderen van de balans de piton aan het einde van de spiraalveer verbogen te hebben (t.o.v. de veer). Moet ik echt even goed voor gaan zitten… :sweat_smile:

Ik kwam er achter doordat de balansveer volkomen scheef lag na hermontage. Hij ligt al een paar weken te wachten op me. :face_with_monocle: :pleading_face: Deze dus, wat oudere foto:

8 likes

Ah beauty!

1 like

Vaker op tijd komen.

Deze won het in 2025. Zo ook gedurende de Kerst en de bijbehorende wijntjes, whisky 's en vreterijen.

Als je het ff zat bent kijk je gewoon even naar je horloge.

Voornemen voor 2026. Ik zit stiekem te denken aan deze verkopen en aanschaf van een nieuwere Seamaster Planet Ocean. Ik blijf ze mooi vinden.

10 likes

Nee, die zijn bittere noodzaak om eea beheersbaar te houden😜

1 like

In 2026 hoop ik een mooie A. Lange & Söhne 1815 up/down te vinden (de 221.025). Ook een Breguet 5907 in geelgoud staat op het lijstje. Vooral klassieke horloges rond de 36mm hebben nu mijn interesse. Helaas schiet het huidig aanbod van veel merken daarin wat te kort naar mijn mening.

4 likes

Leuk topic!
Wellicht ook een idee om aan het einde van 2026 een follow up te doen om te kijken tot hoe iedereen er aan het einde van aankomend jaar voor staat/terugkijkt op geposte reacties hier :smile:.

Voor 2026 wordt het voor mij vooral gerichter sparen voor een segment hoger, gerichter zoeken naar horloges die gaten vullen in de collectie (met oog op kleur, complicaties, merken etc.), mogelijk microbrands verkennen en de collectie in z’n geheel meer vorm geven in plaats van alleen oog voor leuke modellen hebben.

Een hele hoop! Het wordt kiezen of delen en is een moment opname, dus dit veranderd gedurende het jaar vast en zeker!

Ik heb weinig binnen budget op het oog betreffende releases, maar ben wel benieuwd wat voor moois we dit jaar gaan zien!

In ieder geval wens ik alle horlogefanaten op dit forum een gezegend en gezond 2026 met veel horlogeplezier voor het komende jaar! :fireworks: :watch:

5 likes