🎆 Horloge(gerelateerde) voornemens 2026

Kun je goed rekenen, reken er dan maar niet op🤣

1 like

Nog geen concrete plannen voor 2026.
Ik merk dat mijn voorkeur voor maten en uiterlijk aan het veranderen is. Dus ik ben nog even voorzichtig.
Er staan een paar horloges op de verkooplijst. Maar daar moet ik eerst nog goed over nadenken.

En als voorbeeld voor mijn veranderende smaak: Ik heb al wel 1 horloge wat sowieso geleverd gaat worden in 2026, ergens in april, maar ik hoop eerder:

En deze 2 vind ik ook erg mooi. Maar we zullen zien.

7 likes

In maart ben ik 25 jaar in (overheids)dienst. Daar hangt een mooi bedrag aan. Ik denk dat ik dat niet op mijn spaarrekening gooi, maar er een horloge voor koop. Welk weet ik nog niet.

6 likes

Zit nog niet zo lang in deze hobby dus ben nog een beetje op zoek,maar wsl 1 van deze 3 voor 2026

8 likes

Als het mag van de AD zou ik graag deze toevoegen aan m’n collectie. Wat een triestige bedoeling is dat eigenlijk… :sweat_smile:

10 likes

Niet direct plannen. Maar als iemand op HF mijn Seiko SARB035 of Grand Seiko SBGA293 wil overnemen, mogen die de collectie verlaten.

Op de wishlist staan:

• Credor Eichi II GBLT997
  • Kikuchi Nakagawa Murakamo
  • Philippe Dufour Simplicity (salmon dial)

Niet dat ik ze allemaal kan betalen, soms moet je keuzes maken.

Hier houd ik me niet mee bezig.

1 like

Dit is mijn goede voornemen voor 2026.
De Tissot t-classic Gentleman

5 likes

Een Yachtmaster slate 40mm proberen te bemachten…en voor mevrouw een two tone Ladyjust…

Ik heb dit jaar 1 horloge niet gekocht, waar ik van baalde toen ie uit het blauwe gedeelte hier verdwenen: een Doxa Sub200t.

Als ik er tegenaan loop hier op HF komt ie er dit jaar wel.

Als er iets weggaat uit de collectie is het de Grand Seiko SBGW231. Misschien toch te net voor mij, maar ik geef hem nog even de kans.

Mocht ie weggaan dan komt er iets voor terug uit het hogere segment en ik ben momenteel behoorlijk weg van modern Breitling. Een TopTime of een Chronomat 36mm.

Of de Tudor BB GMT, ook echt mooi met dat inhouse GMT uurwerk:

6 likes

De KS is in elk geval al in de pocket…

3 likes

1ste NA is een feit, de 38mm

5 likes

@Kad graag de specificaties van dit horloge AUB .Als deze zonder datum zou bestaan was het de mijne.

1 like

Omega De Ville Trésor
€ 4.964
https://www.chrono24.be/omega/deville-tresor-master-co-axial-43253402102004--id44213886.htm?SETLANG=nl_BE&SETCURR=EUR

De huidige line-up bevat small second varianten
https://www.omegawatches.com/watches/de-ville/tresor/catalog?filter_watch_casediameter=4617

1 like

Tja… Voornemens… elk jaar zeg ik altijd “minder stoppen met Roken”…
Qua Horloges… Ja!.. Heb ik!

meer van dit werk!..
Komende tijd sowieso een aantal RVS en Titanium kasten te maken… Leuk ontwerp, ook grotendeels mijn ontwerp, Opdrachtgever vond em ook wel geslaagd… Dus zo gaan we’m maken!.. Materiaal is besteld… moet vandeweek ook even een vaatje Kachelsap halen… want tijdens de laatste draaiklus eerder deze week… hield de kachel het voor gezien… gelukkig wel een waterkoker in mijn werkplaats… dus Koffie!.. Veel en Heet!.. :slight_smile:

Sinds een poosje ook deze machine in huis…een Fanuc Robodrill, een kleine CNC Freesmachine met automatische gereedschapwisselaar… met 10 posities!.. (die komen in het rad aan de bovenkant… en draaien dan zo dat de spindel ze op kan pakken… is ie klaar met dat gereedschap, dan gaat de kop omhoog… zet het gereedschap terug in het rad, draait het rad naar het nieuwe gereedschap… en dan zakt de kop om em uit het rad te halen…

Alleen… er moet nog een nieuwe besturing op… Machine weeg 3½Ton!.. dus moeten er ook Flinke motoren op… , de machine links… is ook nieuw (in mijn werkplaats dan) een Vlakslijpmachine… ideaal voor het nauwkeurig vlakslijpen van bijvoorbeeld opspan mallen voor Horloges… zodat ik ze daarmee op andere machine kan spannen… Kortom… mijn werkplaats begint nu echt serieuze vormen aan te nemen… 'k had al eerder een grotere draaibank gekocht… nu dus die slijpmachine en die Freesbank erbij… we staan in de startblokken… !

4 likes

50% inmiddels gerealiseerd, met de Monaco. :partying_face:

Next (en enige andere) goal…

15 likes

Los op de pols liggend omdat ik nog een paar schakels uit de armband moet halen: deze ontving ik een half uurtje geleden.

3 likes

5 likes

Via een topic over een nieuw Nederlands merk (of Netherlands zoals ze het zelf noemen), Sero, een marine horloge dat mij niet genoeg deed om juichend langs de zijlijn te staan, ging ik op zoek naar iets vergelijkbaars, want dat zou er volgens de kenners niet zijn. Dus wel. Het fenixmerk (Jody van JOMW noemt het zelfs een zombiemerk) Buser Frères dat, anders dan de naam doet vermoeden, in Frankfurt gemaakt wordt heeft o.a. deze, en dat smaakt toch enigszins naar meer. Dus wie weet in de loop van 2026…

of deze

En maar voor 1.050,-

4 likes

Mijn zomerknaller / fun piece is binnen :sunglasses:

Op naar mijn tweede GS :innocent:

11 likes