Horloge gevonden bij leegmaken woning

Deze omega horloge heb ik gevonden bij het leegmaken van mijn schoonouders hun woning. Ik vond ze een beetje te goed om mee te geven voor de kringloopwinkel. Ik veronderstel dat het boekje bij deze horloge hoort ? Is dit een dames- of heren horloge ?

3 likes

34mm oid? Denk herenmodel

Een Omega met een Seiko deksel ?

3 likes

Ik mis de voorzijde van de Seiko en een foto van het uurwerk van de Omega! Als de batterij er nog in zit en is gaan lekken, kan dat een groene prut-ravage geven.

Eerlijk gezegd begrijp ik de foto van de Seiko achterkant in dit verhaal niet zo goed.

Verkeerde foto mee geupload. Lijkt me niet zo moeilijk.

1 like

Oops die Seiko is een andere veel recentere horloge die ik ook gevonden had. Hierbij de juiste achterzijde :

Heb ook het vijsje nog maar wil batterij vervangen als ik 1 vind.

4 likes

Dat is deze dus…
https://www.omegawatches.com/en-gb/watch-omega-other-omega-md-196-0160

Wat de liefhebber er voor over heeft, zo tussen de € 400 en € 700,= al naar gelang de staat.
Maar een nieuwe batterij er in en lekker houden…

2 likes

Mooie Omega hoor. Nieuwe batterij erin, wat liefdevol oppoetsen en dragen…
Met 34mm over het algemeen voor de dames- of slanke herenpols

oh, wow, dat is nog meer dan ik dacht.
Gelukkig dat we die niet hebben meegegeven naar de kringloopwinkel.
Ik zal al eens een nieuw batterij aanschaffen en eens zien of hij nog werkt ?

Dit is dan de rest
van de Seiko die ik ook gevonden had :

Das wel zeker een dameshorloge.

Wat is een

?

Uurwerk ziet er goed uit trouwens voor iets wat jaren ergens in een kast heeft gelegen

is wellicht leuk voor uw vrouw om te dragen vanwege sentimentele waarde? Reële waarde heeft die niet vermoed ik.

Als je heel goed kijkt, dan zie je dat het vijsje van de batterij mist.
Dat heb ik eraf moeten halen om de batterij eruit te halen maar ik heb het nog wel liggen.

1 like

Vijsje = schroefje

1 like

Kleine taalbarrière hier, maar bij deze opgelost :slight_smile: :point_down:t2:

afbeelding

Amai

2 likes

Op eBay worden ze voor tussen de 250 en 400 euro verkocht, dus ik zou de waarde iets naar beneden zetten.

1 like

Oef serieus? Voor een mechanische wel, maar een quartz zou ik toch wel op iets minder verwachten hoor…

1 like

De grootste winst is dat we weer een nieuw, actief forumlid hebben. :partying_face::partying_face:

3 likes