Ik heb dit horloge bij mijn oma gevonden in een oude schoenendoos. Ik herken het merk niet, maar ik vind het horloge wel mooi. Kan iemand mij er meer over vertellen?
Onderste Pusher is afgebroken en de bovenste lijkt er ook niet meer recht op te zitten. Dat is wel jammer. Geen goedkope reparatie meestal.
Komt ie aan:
Wow super bedankt voor de info
Poah, mooie vondst! Een service, nieuw glaasje en nieuwe band zullen hem goed doen. Kost een paar honderd euro, maar hij is ook wel een veelvoud daar van waard denk ik…
Duur ding hoor!
Van de familie Racine. Maar daar waren al zo veel horlogemakers dat hij zijn naam maar achterstevoren gebruikte!
En vandaar ook de wortel als secondewijzer ![]()
Haha, die wist ik nog niet!
bedankt voor de tag. Gaaf ding
Ik heb hier denk ik nog wel een set pushers van liggen. Mooi horloge, niet zo gewild als de graph modellen maar zeker een leuke vondst ![]()
Mooie vondst die Enicar!
Heerlijke vondst, ik hoop dat je hem laat opknappen en hem met veel plezier kan dragen ![]()
Prachtig horloge. Zal een paar centen kosten om het allemaal weer mooi op orde te krijgen, maar dan heb je ook wat.
Enicar was en is een zeer gewaardeerd merk. Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat Zwitsers zelf Enicar hoger hadden zitten dan Rolex…
Heel nice!
In de rivisie met dat ding ookal kost het wat… pareltje!
Zeker, dit model heeft onder verzamelaars de bijnaam ‘Gerhard Mitter’ gekregen. Vernoemd naar een coureur die met dit horloge aan racewedstrijden deelnam. Door de mooie reversed panda registers heeft deze echt verzamelaars waarde. Zoals al genoemd zit hier een VJ72 handopgewonden colomwiel chronograaf in. Watchcare uurwerkmakers zijn speciaal ook gericht zijn op vintage Enicar dus daar kun je ook altijd nog informeren. Zeker laten opknappen, echt de moeite waard.