Dit horloge heb ik recentelijk gevonden in een kringloop winkel. Ik heb geen idee wat voor horlogemerk en / of of model dit is. (Waarschijnlijk een horloge uit de Sovjet unie)
Zijn er op dit forum misschien mensen die mij verder zouden kunnen helpen bij het vinden van meer informatie over dit horloge?
Wat een apart modelletje. Leuke vondst.
Kan aan de foto’s lastig zien of het nu geel goud of rood goud is. Dat laatste is veelal de meest toegepaste legering in het Oostblok.
Kan het de merknaam niet goed lezen omdat het bij het uitzoomen te onscherp wordt. Als je een scherpe macro detail foto kan maken hebben we meer kans.
Ben even gaan checken omdat ik normaal niet zo in de ladies watches zit. Natuurlijk is Haupu, hetgeen op de wijzerplaat staat, de in schrijfletters (drukletters zijn in een aantal gevallen weer anders) cyrillische naam voor Nairi. Als je op deze naam zoekt vind je meer. Fabriek zetelde in Armenië (toen nog onderdeel van de Sovjet Unie) en voornamelijk in (inderdaad) goud, op sieraden gebaseerde, dames horloges maakte. Heren horloges onder de naam Nairi zijn nog veel zeldzamer. Nairi gebruikte voornamelijk Zaria en Chaika kalibers. Overigens is Chaika (zeemeeuw) ook een merk wat in de Sovjet tijd heel veel dames horloges maakte.
Nogmaals goede vondst, de verpakking maakt in dit geval de prijs. Veel plezier ermee.